Thursday, June 11, 2009

1:a dgn i New York


Jag hade verkligen inte sovit mycket natten till onsdag herre min ludna get. Vaknade med huvudvark igarmorse. Kl 11 traffade jag Lina pa Broadway och 116th utanfor Columbia University, faktiskt exakt samma stalle som jag traffade Nate pa for forsta ggn for 4 ar sen (DET va langesen insag jag nu). Vi gick och brunchade pa ett stalle och jag hallde i mig kopiosa mangder kaffe :) Hon fick sin gigantiska pase (kasse..) svenskt godis och vi gick runt i nagra timmar och kikade och shoppade. Sen va det dax for Starbucks och pedikyrer.. 
(Hej jag e ful).
Pa kvallen va det dax for Linas book release party for "Eco Beautiful" och jag tog tunnelbanan ner till East Village dar det skulle aga rum pa en affar/cafe som heter Sustainable NYC; jattemysigt. Sag denna i tunnelbanan, forhoppningsvis koper svensk television in det MYCKET snart ;)
Nastan lika snygg som flickan pa omslaget.. 
;)

Steven va ocksa pa plats :) Och en hel del valbekanta ansikten fr forr..
Jag gick dit med min kompis Daniel som ocksa ar forfattare. Nar det borjade bli riktigt svettigt inne i butiken tog vi varsin drink (det va passionsfrukt vodka mixat med smaksatt kokosvatten, valdigt goda) och tog en promenad i Tompkins Square Park som ligger alldeles tvars over gatan..
Det va en jattelyckad tillstallning, Lina lyste i jattefin make up och en svart klanning fran BCBG.



Nar festen var slut gick vi nagra stycken till en polsk restaurang nagra kvarter bort och jag at vegetariska kaldolmar (med bl a ris och orter i) med svampsas, potatismos och beet salad; god, men jag var inte sa jattehungrig. Typ for 2 ar sen va jag pa dejt med killen som spelar keyboard i Cat Powers band pa samma restaurang. Slut. 

No comments: