Thursday, June 11, 2009

I New York..


Igar (tisdag) jag gick upp satan i gatan tidigt kl 6 eftersom jag inte packat klart och knappt visste vilken tid taget skulle ga till Arlanda. Dar jag vidare tankte fardas mot New York.. Kl larmade pa efter att jag sovit i ca 5 timmar och jag gick upp och kollade tagtid; 9.24 (vilket senare kom att bli 9.35 eftersom det va forsenat). Som vanligt hade jag packat alldeles for mycket, men ska det va packat sa ska det..

Sms:ade till folk fran taget om saker jag ville ha gjort, som nan annan javla hertiginna lixom ;)

Nar jag kom till Arlanda gick jag till Air France dar det stod att man skulle checka in via incheckningsmaskinerna for att sen endast behova lamna in vaskorna. Jag forsokte med maskinen, men utan lyckat resultat tyvarr. Stallde mig i en kort ko och kom fram till disken dar en Air France kille papekade att mitt pass va for trasigt (en sida; den med all info) hanger los, jag trodde det skulle funka eftersom jag har green card och amerikanskt korkort som I.D, men det gallde ju saklart inte som I.D i Sverige.. Da fick jag reda pa att jag skulle ta BUSSEN till passpolisen! Believe it or not. Val framme vid polisen fick jag ett nytt temporart rosa pass for 980kr..! Det gick dock relativt snabbt och snart var jag tillbaks pa terminal 5 igen. 
Fick hjalp med incheckningsmaskinen av en Air France tjej och fick en utskrift och stallde mig i en nu lite langre ko och checkade in vaskorna. Sen tankte jag ga till "gejten" och satta mig, men nar jag tankte ga genom Security hade jag tydligen inte fatt ngt boarding pass (!) sa jag blev ombedd att ga tillbaks och fa ett, behovde dock ej stalla mig i ngn ko, sa istallet stallde jag mig langst fram i first class och blev snabbt hjalpt. Fick tillsist ga igenom Security och dar ville de oppna min vaska och ta ut ALLA saker.. som jag sedan fick plocka i sjalv saklart. 

Det va jattegod mat pa planet ner till Paris; jag hade bestallt vegetarisk och det var "falafel bullar", frascha sallader, Presidente camembert, frukt.. Sag Eiffeltornet nar vi flog in till soliga Paris. Pa Charles De Gaulle blev jag kroppsvisiterad mycket noggrannt. Why play it simple. Jag hatar den dar flygplatsen for ovrigt. 

Pa flyget till New York fick man fina menyer och diverse valmojligheter i mat & dryck. Champagne och hela harligheten. Eftersom jag skulle va vaken i ett dygn avstod jag champagnen och slurpade istallet i mig 2 flaskor a 187ml av Couleurs Du Sud - 07 (Chardonnay), gott. Va livet kanns behagligare med lite vitt vid de perfekta tillfallena. Langesen jag drack vin forresten. (Babyrost: Va det langesen du djack vitt ocksa Mia.. Jaha, va det det, jaha.. Allra jag, det va inte bra, pusso allt). (Parentes 2, exklusivt till Mia och Linda: Babyrostpratet funkar EJ pa eng, man later som en kines). (Parentes 3, till Martin.B: Inte nodvandigtvis en kappkines, men..)..
Maten va mycket samre Paris till NYC.. Den inneholl 2 efterratter ocksa.. Jag tittade pa "Watchmen" i 2 tim & 43 min, med MALIN Akerlund: hon e lite Cameron Diaz i sattet hon pratar..

Landade vid 21tiden, amerikansk tid..  Upptackte ganska snabbt att min mbl funkar ej har. 

No comments: