Friday, June 12, 2009

Torsdagen den sega..

Igar borjade dagen med lite Dunkin Donuts; dock inga donuts och annat peckel. Det va lite duggregn och molnigt och allmant skitvader igar ma jag lova. Meh. 

Sen va det meningen att jag skulle traffa min gamla sanglarare kl 14, sa jag rantade ner med min sangkasett i hogsta hugg till Murray Hill (Midtown east TYP), men ingen Amy ville oppna dorren, hon hade namligen last in sig i kallaren..! Men det kunde ju ej jag veta; EFTERSOM JAG INTE HAR NGN MBL!! Vet ni hur handikappade man blir utan mbl??? GAAH! Ska se om det gar att traffas innan jag aker tillbaks till Sverige. 

Sa da gick jag till ett stort Conway och glodde pa precis allt och kopte en massa billigt sa som lotion och solbrillor och ett par rosa jeans och ett par vita tights a la Lady Gaga stil.. 

Kl 16 hade Lina och jag planerat att dricka margaritas och inta mexikanskt pa favoritstallet Mama Mexico "uppe hos mig", men hon hade fatt last minute forhinder sa det sket sig OCKSA. 

Men men.. kl 18.30 (3 is a charm, skulle ngt ga vgn igar mantro..??) traffade jag en kompis utanfor Dream Hotel for att inta nagra drinkar innan Band of Horses konserten pa Carnegie Hall, varken han eller jag hade varit upp till hotellets penthouse bar, och det spelades jattehog musik och sjalva baren va inte speciellt spektakular och takserveringen hade inte oppnat an nar vi kom dit sa vi gick. Jag foreslog Hudson Hotel baren vilket jag tycker e jattebra, jag drack ginger/grapefruit/vodka drink som va myyyycket god. Sen traskade vi vidare mot en pub runt hornet och tillslut placerade vi vara rumpor i stolarna pa Carnegie Hall. Konserten va jaaaattebra! :) 


http://www.brooklynvegan.com/archives/2009/06/band_of_horses_25.html




Sen gick vi till Chevys och jag provade deras nya Spicy Mango margarita, frozen..! Mmm.. (gold tequila, sweet & sour and mango spiced with red-chile flavor)..

1 comment:

mia said...

meh. sicken dag. jag vill också ha frozen-mango juuu...