Friday, December 25, 2009

Jävla trök

19.38

En kväll som denna känner jag; "jaha..? och varför bor jag här nu igen..?"

Juldagskvällen har alltid varit lite speciell, nästan mer högtid än självaste julafton sen man blev vuxen och allt sånt. Man har mött upp på Harrys och träffat typ ALLA man lärt känna i sitt Faluliv, ganska livat. Förra året var dock Helena å jag på Banken och Kings Arms, men det va trevligt det med. Har för mig att vi ställde oss i Harrys-kön, men det tar ju sån tid om man ej köpt biljett .. som man aldrig gör.

Juldagen 2009 åkte dock Helena ej till Dalarna. Jag e typ singel (!?) å bor i min brors lya medan han e i Japan, har en ny bag in a box och tycker att jag borde ha nån att leka med. Men ICKE.
Boredom.

Jag frågade en arb.kollega ikväll om hon skulle ut, hon skulle iofs jobba imorgon, men svarade även att hon va till Magasinet förra året vilket va julens flopp och sen dess hade hon lovat sig själv att aldrig mer gå ut på juldagen.
Mjahaa..? Jag tycker ju dock tvärtemot som sagt; juldagen e ju ett ypperligt tillfälle att va lite patetisk och snubbla på en massa gammalt fult folk. Under resten av året ser man ju samma slynor och drägg..
Åh Suck..!
Jag känner en viss Far & Son panik ibland. Spelade den för mamma i förrgår när vi firade jul; hon satt 20 cm från dataskärmen och va helt .. "förundrad" ;)

01.26

Satan. Jag skulle stannat hemma.

Vid 22-23 snåret ringde Mia mig och hade varit på nått slags barnkalas med Karin, de hade nu slagit sig ner på Pitchers och tyckte jag skulle komma ner. Drog några drag med plattången i håret och traskade ner till Pitchers. Fick lov att ringa min Malungssnuttefilt först.
Inne på Pitchers-helvetet träffade jag ett välbekant ansikte från svunna da'r; Dan Andersson, han kramades och tyckte det va kul att ses för att sen påstå att "jag tyckte jag va lite för mycke för den här baren/stan.." Jo så e det; Malin 31 som jobbar som vikarie i hemtjänsten och vill mer än gärna flytta ut på landet. The queen of all queens. "Jag trodde du skulle va rolig.."
Men tack lixom.
Drog med syster yster ut och traskade till Gandhis - eftersom jag inte käkat nån riktig kvällsmat - där stod det 2 pojkar och den ena vräkte snabbt ur sig något i stil med; "den där mössan kunde du varit snygg i, men det va du inte.." Sen stod de och drygade för jävligt länge och idiotpojken viftade med en sedel och undrade hur mycke han kunde få för den.. En TJUGA lixom..! Då sa jag fint och lugnt; "Jag tror inte Gandhi har nån välling.." Då blev den andra killen galen och undrade va jag gjort honom/dem och sa att jag skulle gå hem och ta hand om mitt barn, och när jag sa att jag inte hade några sa han att det kanske va dax att skaffa några.

CP-MONGO-BÖNDER!!!!!!!!!

Gick med Mia hem och slog mig ner i soffan ett tag å tinade. Tog en taxi tillbaks till Surbrunnsvägen för en hundring jämnt.

Imorrn ska jag kolla på Jysk om de mellandagsrear ut sängramen jag har kikat in.

Jag vill flytta långt bort från alla idiotmänniskor.

3 comments:

tinatoon said...

Asså jag har ju FULL förståelse för hur du känner! Jag ringde ön igår eftersom min pilotvän och tillika gamla flirt fyllde år, och så var det ju Jul också förstås. Och jag blev sååååå avundsjuk när jag hörde stojet i bakgrunden och deras planer för kvällen. Jag vet liksom inte vad som är skillnaden riktigt, men framförallt har jag personligen en annan social status på ön än här hemma. Här är jag NOBODY liksom, medan jag på ön har en identitet och ÄR någon... Sen kan det kanske vara så att det finns mer muppiga bönder här i Falun än på både ön och i NYC också!?! Massa kramar till dig, jag är ÖVERTYGAD om att du var snygg i mössa iaf. :)

Miss Malin said...

Herre gud; sant. Jag har aldrig varit med om konstigare folk än i denna stad. Det ska lixom hävdas så jävvla mycke. Folk e så jävla tragiska och måste hålla på klanka ner lixom, patetiskt.

Jag ÄR snygg i mössa. Damn ;)

Kram tillbaks, tack för kommentaren.

Feila said...

Men fuck...?? vad var det för jäkla ondskefull juldag du utsattes för... Nu fattar jag varför ni gick :( Blää vad asiga folk är, jag förstår inte...

Och ps: du är fiiiin-fin med mössa, såklart.