Sunday, December 20, 2009

Allmänt bullshit

Lördagen började med en på tok för tidig uppvakning, kommer inte riktigt ihåg om jag gick upp å kikade online eller om jag låg kvar i sängen. TÄNKTE iallafall traska iväg å köpa mjölk (till kaffet) när Statoil öppnade.. Jo just ja, jag gick upp å googlade fram att Statoil öppnade kl 8. Sms:ade mamma ngt.. Hon sa att det va minus 20 när hon gick till jobbet runt 6.30. Kallt. Och att Preem öppnade tidigt som satan enligt deras website. Kl 6 va det ja..

Sen sov jag ett tag till.

Va ner på stan å träffade Mia en sväng. Hem å käkade fullkorns spaghettini.. Det va en lång dag.. Detta va mer än 12 tim sen insåg jag precis. Jobbade 15-21 idag, specialpass lixom, fick en timme extra som va lite shopping, en ganska lugn kväll, men man glömmer ju att det e istid ute mellan varje besök. Sen fick jag skjuts till Herrhagen. Va bjuden på fest till Frida å det tjatades på en att komma, men jag va såå seeeeeeeeg. Till slut masade jag mig ner på stan och Mia & co (Karin m fl) brölade på Pitchers, där va det allmänt segdegigt. Köpte en kycklingburgare på Grillköket å tog 2.15 bussen hem. Sicken tråkig utekväll, det va dock kul att dricka cider hemma. Pratade då även lite med Martin på MSN. Ska åka till honom i Malung imorrn (söndag), då ska det bli prata av..

Nu, kl 3.09; mer kaffe, städa ur sängen, av med smink.. Packa en väska..

No comments: