Friday, December 18, 2009

En satans kall dag

7.52

Jag har inget kaffe hemma. Ica/LIDL öppnar om lite mer än en timme..!

Vaknade för ca en timme också, det e ju finnemang när man e ledig och har ställt kl på 8. Nåväl, det e ju bra att va uppe och ta vara på tiden.

Jag drömde nått om en stor kyrkogård jag gick förbi.. Det va inget läskigt typ mörker och zombies, bara att jag va på väg nånstans och gick förbi en..

Cemetery: To dream that you are in a cemetery, indicates an end to a habit or behavior. You are experiencing a rebirth. More directly, the dream may symbolize sadness, unresolved grief or your fears about death.

Jag höll oxå på med pengar i drömmen, betalade en kille som skjutsade mig nånstans:

To give or spend money in you dream, is analogous to giving love. You are looking for love.

Öööh, drömlexikon i julklapp, anyone?? ;)

8.20

Något sorgligt. Jag har lite glömt av ett utav mina favoritprogram; TV4 Nyhetsmorgon. Macke sover ju jämt på morgonen när jag drar till jobbet och TV:n står ju nästan vid hans huvudkudde.. Så jag knäppte på nu (för han e visst ej hemma).. Och då va visst Göran Greider i rutan i diverse diskussionsgrupp, hi hi.

9.53

Det bästa med detta istidsväder e att promenaderna blir mycke raska; HÄRLIG motion serrni! ;)

Det sämsta med lediga dagar e att man ska hinna med så mycke; hets hets hets, så pass denna morgon att jag glömde VISA-kortet i bankdosan hemma, vilket jag märkte väl framme vid Hemköp Svalan. Satan.

Nu tänker jag INTE gå dit igen, utan tar istället bussen in till stan för diverse ärenden..

Fortfarande inget kaffe!!! Dessutom.

19.59

Makalöst oproduktivt idag. Inget nytt pass hos polisen (hade ju glömt gamla hemma), inget lämnande av hyra till Kisvägen (så jävla kallt att traska), ingen fungerande e-legitimation nu när jag provar ikväll; men jag fick den aktiverad så snällt på banken, fick dessutom en ny sladd till bankdosan som man måste ha. Men sen blev det tvärstopp när jag kom till mammutts lya. Vi åt blodpudding istället och drack lite ekologiskt rött. Och nu börjar På Spåret.. Fick även ett samtal från Dala-Service ikväll, möte på tisdagkväll i Stöten, det va opassande, ha ha. Sms:ade sjuka Martin om det, "komma på söndag..?" Få se om man får nått svar från den där lilla sötnoslurken. F.ö hade jag tänkt åka till honom på juldagen och höra om han vill göra slut. Jag förstår mig inte på honom på sistone, tråkigt e det :( Ibland känns det bra, men på senaste tid fattar jag ofta inte ett smack av vårat s.k förhållande. Mamma kommenterade vissa konstateranden jag gjorde tidigare idag dock och gav mig lite klarhet. Men wtf iaf.

2 comments:

Feila said...

Mmmmmm... Det finns lite PRO-smak på denna blogg hähää... Mmmmm...

Men trist med lammet... Det är det alltid med lamm. Nästan alltid, dom är nå slags halvtids-as...

Miss Malin said...

Icas öppettider.. Vaken i ottan..Raska promenader.. Jo, det e sant, PRO..! Jag börjar väl närma mig den åldern oxå.. Ehee..

Jag ska åka till Malung å träffa lammet imorrn.