Monday, September 21, 2009

Värdo

Vaknade tidigt som satan imorse av att Jamis röjjde ner ett tangentbord i golvet. Mamma klev upp ur sin soffdvala och satt sig vid Mahjong, men jag somnade om. Vid 9 snåret tyckte mammutt att jag sovit alldeles för mycket, så då va det bara att kliva upp helt enkelt.

Och det va typ det. För dagen alltså. Inte mycke mer av värde att förtälja. Ringde ett jobb i Malung. Det va lite njaa.. Ringde och tjatade på Bahnhof - angående förflyttning av abbonemang - 2 ggr, men det gav inte mycke resultat. Bröööööl. Hur drygt e det utan internet??? Jobbade 11.30-16.30 och drog sen till Yxhammargatan och hälsade på min syster å lilla Millie som va sjuk och gosade när jag bar henne. Jag läste även Restaurangchansen för en henne, det tyckte hon va en utomordentlig saga. Bärjade 3 tunga böcker till bibblan och tänkte låna internet där tills de stängde, men ALLA datorer va bokade.. Mjaha. Så jag mötte upp mamma och fick låna hennes nyckel och sitter nu i Britsarvet. Jamis håller sig lugn. Har mailat ett jobb i Sälen. Slut.

1 comment:

Feila said...

Du glömde skriva att du ätit fil ;)

Och vaddå Sälen, -sluta nu...