Saturday, September 26, 2009

Sunny Saturday

En liten bild från Peace & Love cafeet i tisdags när jag filmade Alf å Julia :)

Sen åkte jag som sagt till Malung på onsdagskväll och på torsdagen blev det lite kinabuffetlunch och efter det drog vi upp till vindkraftverket och tittade på utsikten.. Så himla stora vindkraftsnurror..! Jag e lite fascinerad av stora byggnationsverk..

Kl 15.15 va det dax för möte och intervju och Sälenjobbinfo på Arbetsförmedlingen där Dala-Service Annika hyst in sig i ett rum, hon va jättetrevlig och det gick bra.
Efter det stack vi till simhallen; Martin gymmade sig blå och jag simmade, solen sken in och det va så härligt och avslappnande, men det kändes lite i kroppen på kvällen.
Åkte till Falun relativt tidigt..

På fredagen jobbade jag ett relativt kort pass 8-13, käkade med Macke på 47:ans och köpte en JULKLAPP till Millie, såå snygg ;-) Från en affär på stan, och om du tror dig förstått va det kan va Mia; så tror du nog rätt. Finns ju inte så många affärer på denna stad. Provade även ett par vantar på WESC som va alldeles för stora, så jag beställde dem istället i en mindre stlk idag online :) Skitsnygga. Träffade en tjej på stan från Blocket igår också som jag köpte diverse anatomi å träningsböcker av, började läsa en medan jag kvickt raskade på löpbandet i 90 min igår e.m.

Sen va det Skavlan med Anna Anka, Henrik Schyffert och JAY Z på TV igår ;)

Idag hade jag tvättid mellan 7-10; men efter att ha tagit hand om en sjuk bror mitt i natten och imorse och blivit väckt av mobiler (både Mackes och min) som ringde mitt i natten.. och imorse (5.30; det e en HÄRLIG tid att ringa nån en lördagmorron) va det motigt att gå upp så tidigt. Men det blev tvättat iallafall.. Såå tråkigt att tvätta, herre jistaness.

Har kännt mig lite halvpissed och allmännt off idag, e rätt trött på människor som tar en förgivet hela tiden och/eller e otacksamma tills sin grad att man blir riktigt irriterad. Värsta jag vet. E trött på att höra av mig hela tiden till folk också för att sen bara va tillgänglig när personen i fråga känner för det, one feel SO special. Not. Det e dax att söka sig mot ny breddgrad/kommun/landskap/kungadöme för att få lite distans tror jag månne.

Tror jag inte berättat att Bahnhof vägrade flytta mitt abbonemang till Mackes lya. As. Så nu e det avslutat och förhoppningsvis ska det kopplas in ett nytt abbonemang där snart. Men förhoppningsvis 2 ska jag inte bo där när det nya året tar vid.


No comments: