Tuesday, September 15, 2009

För en vecka sen kom Martin till Falun :)

Han va lite sjuk :( Men tillfrisknade snabbt.

Eftersom jag flyttat ur min lya sov vi hos mamma (som jag även ska göra inatt). På torsdagmorgon (10 sep) åt vi våffelfrukost med hallonsylt med vaniljglass och tog bussen till Värtahamnen där båten stod och väntade i all sin nyputsade glans för att ta oss till Tallinn..
På skepp..
Jag hittade racingspel och SLOG MARTIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Restaurang Nero på hotellet i Tallinn serverar mycke gott. Bl a mastiga pastarätter med driljoner kolhydrater som man kan tänkas behöva när man simmat runt i x antal timmar.

Fast vi ägnade oss inte BARA åt simning i poolen.
Det fanns ju även en poolbar.

Slurp slurp..

Bastudelen innehåller typ turkisk bastu.. finsk bastu.. torr bastu..kokhett bastu.. Min favorit var Hamas bastun som man ligger ner i och tittar upp i stjärnhimmeltaket medan man jäser bort i tankarna..

Sen tvingade jag med Martin på lite sightseeing i gamla stan. Finfina kyrkor och mur och katedral under renovering. Helkul tyckte Martin och pustade inte alls när vi vandrade upp, upp, upp!

Vi käkade lunch på lördagen på medeltidsrestaurangen Olde Hanse.. Jag intog vildsvin med diverse tillbehör, mmmmmm.. Ganska gott. Och honey beer. För det drack ju alla på medeltiden. Så att säja.
Hoppsan. Puss.

Mer mat! :)

Pust å flås va mätt man blir. Och pose material till tusen.

På båten hem överföll vi dessert buffeen EFTER varmrätten. Tur att man har stor mage.

Tittade lite på Estlands "Idol" också. Fast bara lite. Yikes.

Och Martin blandade klassiska groggar :)

Vi anlände till Dalarna igår (måndag) e.m; Martin klev av i Blge och tog tåget hem till Malung. Jag drog till Herrhagen och broder och knallade upp till Lugnet och gjorde ett sent träningspass med biffiga hunkar och diverse taggat lammkött. Skönt att va tillbaks i gymmet.

Idag har jag jobbat ett kort pass 7.30-11.30, sen hjälpte jag mammutt lite med schemaplanering och knallade sen upp till gymmet i solen. Härligt. Det blev mycke cardio och armar. Nu ska gäddhänget bort, show yourself triceps!!

Nu på kvällen hade jag bjudit in mig till mamma å Jamis, blev bjuden på god mat och egenköpt LIDL glass.

Har varit ful framför datorn och tittat efter jobb, lgnhtr, möjligheter, liv..

E ledig/arb.lös imorrn; då ska jag diska här hos mammutt, dricka kaffe, titta på Nyhetsmorgon, fika med Emina, träna/simma?, klippa Malins söner.. typ.

Kram

1 comment:

Feila said...

Dessertbuffé aaaahw, dregel-gluffs!