Wednesday, September 9, 2009

Rullar på..

Bahnhof har ännu inte behagat flytta mitt abbonemang till Mackes lya, så nu sitter jag hos mammutt igen och tjuvar internet. Höll precis på att somna i solen på balkongen..najs. Känns som jag sprungit runt som ett litet as, men dagen började relativt lugnt med en iTunes musik quiz med Macke över en liter kaffe ungefär.

Sen bar det av med giganto ryggsäcken till mammas lya där Martin och jag ska sova inatt. Mammutt ska sova hos Daaaaaaaaanis. Har käkat blodpudding med bacon för ett tag sen, mmm, med tillhörande sidorätt av strimlad vitkål med sweet chili sås. Smask. (Ååå va gott hörde jag ända från Mias hjärna nu)..

Min mamma smuttar gin å grapefrukt på ballen. Det verkar gott. Jag skulle nog tvärsomna av en droppe alkohol nu. Fast det skulle va skönt med en tupplur innan det ska fejjas med håret. Var har du gömt vinboxen moder..???

Lite senare:

Danis mage e klen och mamma sover hemma. Men snälla. Ja ja, det e ju min mammas lgnht, hon måste väl få bo här hon med. Ehee.

Nu ringer Millie till mormor och hon pratar å pratar.. När hon ringer till mig säjer hon ing-en-ting. Bröl.

Ännu lite senare: (19.45)

Nu borde Martin sitta på tåget. Mamma har gjort abs exercises för brinnande livet på min lila pilatesmatta. Vi har vandrat till LIDL och handlat glass till morgondagens våffelfrukost. Har även druckit vin, men inte har jag somnat för det, gick nog t o m effektivare att fixa håret, kan man ju låtsas ;) Rakt blev det då iallafall.

Jaa.. turigt att det inte blev LOCKIGT av plattången Miss Malin.. pust.

20.30

Nu måste jag gå till Södra Mariegatan och glo på Idol för att senare gå å möta upp Martin vid stationen! :D

No comments: