Thursday, September 24, 2009

Flaxa runt

Nu känns det som om det va ett tag sen.. Måndag lixom.. Flera ljusår bort.

I tisdags filmade jag ett projekt åt Bangalore/WhiskeyTango, följde Alf Johansson och 19åriga Julia på Landstinget i Falun och i Blge på myspysfiket Peace & Love för att sen avsluta på Cozmoz där Ungdomsrådet håller till som hon satt som styrelseledamot i. Intressant dag.

Stannade till på City Gross på hemvägen.. längesen man va där.

Igår jobbade jag 7.30-16, en helt ok dag, men ack va jag börjar tröttna på jobbet och dess ovissa och oregelbundna inkomstkälla. Mitt på dagen nångång ringde en tjej från säsongsjobb i Sälen jag sökt och ville att jag skulle komma på intervju på Arbetsförmedlingen följande dag..i Malung..! Så 21.00 va jag på Malungs station och blev upphämtad av Martin i mörkret. Mådde enbart illa igår och hade ont i huvet på e.m/kvällen; vet inte va det va, vi började titta på en jättedålig splatterskräckis (det ultimata valet när man känner sig kass); The Rage, fick t o m lov att stänga av mitt i för att den va så jättedålig.. Sen kom jag faktiskt inte ihåg va som hände.. somnade jag? tittade vi på en annan film..? Jag va lite borta.. Drömde om hur jag packade i och ur väskor och åkte mellan ställen.. Inte ens på natten kan mitt kappsäcksliv lugna ner sig. Tack lixom.

Vaknade runt 8 och har hört 2 regnskurar. Gick upp och gjorde kaffe och la in 3 räkningar. Martin sover och sover (09.55).

2 comments:

Feila said...

Ungdomar verkar ha problem att gå upp före tolv. Har jag märkt...

Ps. Hoppas du får jobbet!

Anonymous said...

Hey :) Hur länge blir du kvar? Kan vi ta ett glas vin tillsammans? Kram Marina