Tuesday, July 28, 2009

Urk

Jag mådde helt illa idag och tyckte lite synd om mig själv och begav mig in på Lindex och hittade en fin prickig klänning som jag införskaffade..

Men var slutade jag sist.. Jo, fredags.. Så Mackis återvände till Järnet efter sin utflykt till Överskottsbolaget och hade med sig ett finfint och billigt 2manstält.. Trygghet. Senare hjälpte han mig lägga i svarta slingor i mitt hår; folie och allt, duktig va han, resultatet blev..intressant, har ju aldrig haft svart i mitt hår, och kolsvart blev det. Svart e en mörk färg. Sen klippte jag av Macke en massa hår och färgade kalufsen svart, blev bra tyckte vi båda (i en låda).

Tidigare under dagen va ju Martin och jag och käkade kinamat.. Men jag bemödade mig aldrig med att lägga ut bilder från dagens hetslopp..

En salig röra av buffetkäk:

Martin e otroligt svår att fånga på bild..

*Nu måste jag torka mig om munnen i 5 minuter så du inte kan ta en bild..*


På fredagkväll drog herr och fru Ragnegård ner mig på Engelska där det serverades öl..
Vi bevittnade även ett ganska lamt slagsmål. Spännande ändå.

Sen tog JOBBHELGEN vid efter att ha varit "ledig" hela fredagen.. Det va en jävligt lång och stundom tung helg.
På lördagen befann sig Mia å Karin i min lgnht för öldrickning, sminkning, bus och diverse hemligt. Det va väl meningen att jag skulle dra med ner på stan, men de fick gå själv, och lika glada va de för det. Jag åt dock upp Karins alla chips. Men jag tror det va bjudis, jag bjuder igen! Det ryktas om att det finns en bild när jag härmar den döda fågeln som jag hittade i min klädkammare - och som mamma identifierade som trast - men jag har inte sett ngt bevis än..



Jobbhelgen va till slut över och måndagen tog vid då jag endast jobbade till kl 14. Då va även mor tillbaks på jobbet efter semestern. Efter jobbet träffade jag Mia, Millie, Karin, Neo och Melvin på Waynes; där jag f.ö aldrig fikat innan. Jag tog en smoothie och den va ganska god, lite blaskig, jag gör godare hemma. Kom å smaka!

Millie: - Nej Neo, du får iiinte smaka.. Men jag smakar jussåm gärna om du har nått att erbjuda..


Idag va jag en snabb sväng till Blge och grattade farmor som fyller 81 idag, det va bra med henne (så nu bhvr du inte fråga mamma), börjar bli lite virrig bara och frågar om samma saker 100 ggr, men hon e go. Hon fick en orkide av mig.

Jag fick mycke fika av henne inkl ekologisk strut fr Glassbilen (vilket kunde ha räckt) och sen mådde jag illa.

Såhär på kvällen har jag bara ångat grönsaker, kokat gröna linser och stekt kyckling ( i grillpannan, så det e ju EGENTLIGEN grillat, typ). Och druckit välmående te.. Om ynka 30 min tar TV6 kvällen vid. Funderar om jag ska äta NÅTT..

1 comment:

Feila said...

Jodu, ditt as! Jag kom på i efterhand att det måste ha varit du som gluffsade chips haha... Fick ju tom ett hintande sms om det på natta. Men det bju' jag på, såklart, gulligull!