Wednesday, July 8, 2009

Lill-Lördag

7.56

Jag e sjuk. Men har gjort kaffe, matat Astrid och lyssnar på TV4 Nyhetsmorgon, har hunnit fått några sms fr Martin och Linda också.. Spännande morgon ;) Ska ta tag i den stora tvätthögen; både rent sen innan jag åkte till Arvika (!) och från tvättkvällen (16-22) igår..

9.21

Hur mycke kläder har man egentligen??? Jag tror jag ska göra en till försäljarraid, kanske ett litet homeparty med en bag-in-a-box eller så..

Solen börjar titta fram. Jag har fixat klart med kläder.. provat kläder.. ätit yogurt och ska dricka lite mer kaffe innan jag gör mig iordning för att dra ner till centrum för mitt andra försök till att skaffa legitimation.. Borde ta å skaffa den där moppen också..

10.42

Precis när jag kände mig mentalt klar för att bemöta vilken legitimationsfotograf som helst och skulle springa ner på stan kom en gigantisk regnskur.. Som inte verkar vilja gå över heller. Jag har glott på "Smallville"; läskigt och lyssnar för tillfället på AC/DC.. Kan inte direkt påstå att jag vet hur det albumet nässlat sig in på min iTunes..

10.55

Jag går ändå. Helt enkelt.

13.09

Falu centrum e fint och gemytligt, men ack så grått och tråkigt samtidigt. Jag skulle hellre bo på landet än i en liten wannabe stad, men ingen har ännu erbjudit mig att flytta in i deras stuga på fäbodvallen. Bu.

Efter många om och men fick jag iallafall iväg en I.D ansökan (350kr) på Nordea med nytaget kort (179kr Expert).. och en mopp inhandlades på min favoritaffär Clas Ohlson också :)

Sen gick jag hem och åt tuna salad (citronmajonäs, tonfisk i olja och selleri) i pitabröd. Och här sitter jag nu och det va ca 1 tim & 20 min sen jag skrev "13.09". Nåväl.

16.01

Jag la mig i sängen ett tag och trodde jag va trött. Va typ halvtrött. Somnade av ett tag. Har gjort kaffe nu. E inte sugen på att ta mig för NÅN TING.

No comments: