Tuesday, July 7, 2009

It's been a while..


Även fast jag gnyr om att inte mycke händer i mitt liv så har väl några saker hänt sen jag skrev senast i midsomras.. Den märkligaste händelsen utspelade sig dock på torsdagkväll 25 juni när jag blivit medtvingad på Mötley Crue (Peace & Love) med mina kusiner och fick ett sms av Helena i det där stod: Michael Jackson är död. Jag förstod i ärlighetens namn inte riktigt först, kände mig helt förvirrad, och jag förnekade det nog även dagen efter då min mobils sms inbox fylldes av MJ sms från alla bekanta, det sas att det var på TVn under hela dagen, men jag slog inte på. Har heller inte köpt någon nyhetsblaska sen händelsen inträffade för att ta del i vad Michaels städerska hittade i sopsäckarna i hemmet eller bråket om barnen eller livvaktens sista stund med MJ.

Ikväll slog jag dock på TVn för att se Bukarest konserten från Dangerous turnen 1992 som skulle va på 4an kl 20 EFTER minnesprogrammet, men minnesgrejen fr L.A höll på i ytterligare 2 tim (!) och det blev förfärligt mycke grin. När grinade man senast till Mariah Carey lixom.. aldrig.

Sen började iallafall konserten till slut! "..as horror looks you right btwn the eyes.."
Vila i frid Michael.
På midsommarhelgen kom iaf Helena förbi och pratade, solade och klappade Astrid på min altan, vi hade det jättetrevligt som alltid och bestämde oss för en återträff i slutet av aug då TSOOL spelar på Grönan.

Det va meningen att min kompis Dawn fr Chicago skulle komma upp till Dalarna under midsommarhelgen medan hon besökte Sverige/Gbg, men eftersom hon inte hade möjlighet till det åkte jag ner till Gbg där hon gästtatuerade på Bring it on tattoos, bodde hos hennes jättetrevliga kompis Sara ett stenkast fr tatuerarstudion och åkte lite spårvagn. Va i Gbg ca 22 tim! ;)
Det va väldigt spännande att tatuera sig faktiskt och träffa lite nytt folk och se lite olika tatueringar.. Det va en kille som tatuerade sig samtidigt som mig som jag pratade med lite, han hade också en sittning som varade i några timmar.


Vid hemkomst tog Mia kort :)


Sen va det dax för Peace & Love festival; The Soundtrack of Our Lives!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det va en helskön konsert som jag hamnade långt fram på, de spelade endel nytt material fr Communion vilket va kul. Ian blir bara snyggare å snyggare.. (gaah).

Innan TSOOL såg jag lite Promoe och hans svenska bitar suger.

Hängde med kusinerna och deras respektive, vi drack öl och glodde på Mötley Crue.. (yikes).
Jag och Elin..

När jag va på väg till nattbussen efter TSOOL sprang jag på killen som tatuerade sig samtidigt som mig.. i Göteborg lixom. Lilla lilla värld.
På fredagen va jag in igen och såg Atmosphere med en kille som delade ut flyers, han va en down to earth skön kille fr Sthlm, ung dock; men what's new about that lately..?? Konserten va iallafall jättebra! Jag har ju sett (sångaren/rapparen) Slug förut eftersom han e med i Felt också som uppträdde på Rock the Bells juli 2007.
Efter Atmosphere såg jag slutet på Mando Diao som jag sett en gång för driljoner år sen på Bowery Ballroom i NYC. De spelade på största scenen på P&L och det va maffigt.

På lördagen hängde Mia och jag hos mig och åkte sedan till Borlänge på tidiga e.m.. Millie, Jesper och Adde va också med. Eller va det Kasper, jag minns ej.


Vi drack öl längs det kiss stinkande stängslet, för det tyckte vi va en prima ide. Det va inte en idiot som satt där. Konstigt. I don't think..

Sen åt vi massa mat. Till att börja med blev det vildsvinskebab..
Tycker om denna bild :)

Efter Peace & Love va det väl någon dags vila för att sedan dra ner till Arvikafestivalen.. Vet inte riktigt hur vi hittade ner, men fram kom vi iallafall, efter lite snurra-runt-i-Värmlands-skogarna-virr.. Mia va Ställföreträdande på Lyran scenen och jag va funktionär med en massa härliga andra "funks", jätteroligt va det faktiskt! :)
Band/artister jag såg..
Adiam Dymott (med Thomas Rusiak)
Galen publik på Lyran scenen när Lorentz & M.Sakarias uppträdde..

Mando Diao. Jag vill gifta mig med Björn, men han e ju rdn gift.. (meh). Björn e f.ö född den 8 maj I FALUN och uppväxt i Hytting där min kusin Fredrik bor. Slut.

Röyksopp (feat. Robyn), så JÄVLA bra..


Nine Inch Nails. Kul att se.


Bullet

Mary Fay fr Falun. Jag blev lite kär i gitarristen som e fr Enviken (!) (va i hellskotta..).. Men Mia kollade hans Myspace där det stod att han va i ett förhållande. Gud va alla pojkar håller på lixom..


Depeche Mode. Bra.

Hypnotic Ant. Putte lixom.. Laptop electronica..

Aesthetic Perfection. Drag! Tina; jag tror du skulle gilla det här!


Anna Ternheim. Jag hade faktiskt aldrig hört talas om henne innan Madeleine (funk) drog med mig på detta i steksolen, gillade verkligen!


Fleet Foxes

Thåström
KoЯn

Sen va det efterfest för Säkerheten och jag tjafsade lite med Martin och sen blev vi vänner och drack mer öl. Dock åkte han till Malung mitt i natten och det va ju tråk, för mig.
Har inte gjort mycke sen jag kom hem igår.. Tvättat och köpt en kort stentvättad jeansjacka på Vero Moda och en lila mbl igår på OnOff.. typ. Och fått en massa nya vänner på Facebook förstås ;) The End.

No comments: