Friday, December 2, 2011

Eldorado

Vänta. Vänta! VÄNTA! Hur tänkte jag nu?!?! "Nej dra på trissor.. Jag gör Mirabelles födelsedagscupcakes imorgon istället.. När det bara e hon och jag.." Idag fick jag verkligen INGET gjort. Mirabelle somnade först strax efter kl 14 och Linnea kom hem från skolan ca 14.20; då gick jag ner på stan, SJÄLV. Mirabelle sov när jag kom tillbaks strax efter 16. Men under dagen va hon lite hängig, klängig och en GNUTTA mammig.. Stört omöjligt att ens sätta sig framför datorn i 30 sekunder och kika, då ska hon upp! upp! UUPPPPPP!!!!!! Så då spenderar man dagen med att leka och slöa i soffan och vid 14-snåret känner man sig OTROLIGT latmask.. Förhoppningsvis e hon på sitt gladaste och trevligaste humör imorrn och kan leka lite själv eller va med i köket och dona med grejer medan jag slänger ihop lite muffins och glasyr.. Imorrn kommer lite folk; några släktingar i utspridda skurar och på lördag några vänner, tyvärr kan varken Sixten eller Esmeralda komma :(

F.ö skriver jag ett omständigt arbete i Människan Socialt & Kulturellt om hälsa/sjukdom/döden i två olika religioner som man får välja själv. Hittade dock inte så mycke bra information, på svenska, men när jag började googla på engelska hittade jag desto mer, jag skulle bara va bright nog att komma på det.. Suck.

Jag måste bara påpeka nått väldigt gott: Eldorado rågbröd (och det e SUPERbilligt oxå; 8 kr!) med lite Lätta (..funkar ju med annat smör oxå, kommer inte ihåg hur nått annat smakade, började ju typ äta mackor när jag träffade Nicklas, ha ha) och skivbar leverpastej. Fiber å protein, det e grejer det; om man tränat t ex. Nytränad e man ju kanske inte halv två på natten, men det e ju bättre att trycka i sig det mitt i natten än nått annat onyttigt när suget sätter in och man tvingar sig själv att skriva några paragrafer till på ett skolarbete..

No comments: