Thursday, December 22, 2011

Havregryn

Min syster e värsta konditorn, det e helt sjukt; slänger ihop smält choklad, rivet limeskal, florsocker, Dumle, jag vet inte vad..! Kanske inte alla de där ingredienserna i en å samma röra, men det är några utav sakerna jag sett de 2 senaste dagarna.. Och sen blir resultatet supersmarr; tryfflar och Rocky Road och och och.. Idag blev en utav grejerna dock en fail. Av nån konstig anledning; hon smälte choklad och hade i rosa karamellfärg och det blev bara en grynig rosa sörja.. Så då tänkte smartskaftet Malin; att det där ska jag ta över och göra chokladbollar av, så jag hade i havregryn, lite smör, lite vaniljsocker och lite solrösfrön (..jaså minsann), men det blev inte en formbar massa, så jag la det på bakplåtspapper och lät det stelna. Skar det sedan i bitar och det blev BLAJJ.

Inte alls så gott nej..

No comments: