Tuesday, December 6, 2011

Konstigt

Såg en lapp på biblan att Javier Tellez skulle ha videokonst på Dalarnas Museum; ALRIGHT tänkte jag, lite New York konstnär mitt på blanka tisdagen i Falun, det e ju inte direkt varje dag det händer. Och det hände heller inte idag. För när jag kom till museumet blev jag visad till en liten TV vid dörren där det stod 2 kurbitsmålade stolar och kollaget av filmat material bestod bl a av en lada, myror, skitigt golv, fönsterkarmar, disk, gamla kläder.. Framför mig låg 2 par hörlurar som jag kände att "blir den här utställningen så mycke grymmare om jag lyssnar till audion..?" Men efter ett tag gav jag upp och satt på mig lurarna och fick höra: "..det fanns en gång ett dass, när jag var liten. Jag kom ihåg att jag var imponerad av det och tänkte att jag också ska bygga ett dass, när jag blir stor.." Och där var det nog med videokonstutställning för mig.
Jag vill oxå gå på Nick Brandt på Fotografiska, Helena sa att det varit kö ut på kajen i helgen och att hon gett upp och tänkte gå på vardan. Egentligen e jag inte så mycke för de där afrikanska bilderna, de e vackra, men kanske inte direkt va jag gå igång på, men det e BRA MYCKE tillfredsställande än dasskonsten.

Tänkte egentligen åka och hälsa på farmor och farfar idag, men Mirrisen sover å sover så jag tror det får vara.

Har avnjutit en trevlig lunch på Victuscella med härliga Emma; fanns en bra rätt i buffén med små penne pasta och strimlad skinka, finnemang, sen fick hon sin första pepparkaka som de hade tryckt "Victuscella" i vitt på, riktigt fina :)

No comments: