Tuesday, March 16, 2010

Updates..

Anledningen till min feta online (FB/blogg) frånvaro e för att jag mer eller mindre flyttat in hos Nicklas nu och han har Sveriges absolut sämsta internetuppkoppling, det började dock i januari sa han och innan dess hade det funkat finfint. Hmmm.. Men inte har han gjort nått åt saken. Så jag ringde Telia för ngn dag sen och de sa att det antingen va fel på datorn eller att nätverkskabeln behövde bytas ut. Ringde upp min bror Martin istället som kom hit idag efter sitt jobb och efter min datakurs och uppdaterade bl a Windows. Sen funkade det! Även på min laptop. Men den lyckan varade dock ej så länge. Bjöd på käk och vandrade sen ner till Clas Ohlson och köpte en nätverkssladd. Fortsatte att inte funka när jag kom hit och pluggade i den nya kontakten. Ringde Telia och va riktigt ilsk. Stod först i kö i all världens evighet bara för att bli kopplad till supporten. Stod åter en gång i ljusårskö.. "du e..nr 15 i kö.. 14..3..2..1..klick!" Då gav jag upp med cp-Telia för dagen. På mbl fronten e de ju dock bra. Tycker jag. Nu funkar dock internet igen och jag bloggar för brinnande livet..!

I förrgår va N å jag på bio och såg "Shutter Island" som faktiskt e Nicklas favoritbok. Den va under förväntan dock, och Alice in Wonderland fick dålig kritik av min vän Helena så den går f.n bort på bio. Hmm. Nån annan bra film just nu???
HYRDE "Law abiding citizen" igårkväll som va bra, men jag va astrött och fick ta mycke choklad-och vattenpaus. Rekommenderad dock :)

Va händer mer. Inte mkt. Solade med Emina igår, gött å varmt :D Köpte även en "skinn"jacka på Vero Moda som hade rea; 180 spänn! Tror jag köpt den där jackan tidigare och sen lämnat tillbaks, tyckte inte riktigt det va min stil, men såhär några månader efter kändes den väl lite mer rätt. Fanns EN svart i medium kvar. Tryggt. Va faktiskt Emina som tyckte jag skulle slå till.

Ska upp till gymmet om ett tag och Nicklas ska å sparka boll i Slätta..

Mysa först. Förhoppningsvis inte somna framför TVn, jag e så himla trött nu för tiden.

2 comments:

Frida said...

Jag som tyckte Shutter Island var bra... Hmm je je smaken e väl som baken :)

När det bara finns en kvar i sin strl då är det ödet och då MÅSTE man shoppa, det kör jag alltid på! :)

emina said...

och du gjorde ett braa kööp!:)