Thursday, March 18, 2010

Love is in the air

Idag fick jag en dikt av Nicklas via sms:

Fåglarna kvittrar, snön den smälter och solen kung Bore välter,
men sen jag träffade dig, och blev kär,
känner jag att våren äntligen är här..

Tihi.

Senare fick jag nått ännu puttinuttigare via ett Fejsbook mejl.. Herre jistaness.. Nicklas tycker om att skriva och jag har fått läsa en hel del som han författat..

Anyhow. Det va en lugn lill-lördag idag.. Jag e ju trots ledig mest HELA VECKAN ;) Mår så mycke bättre när jag inte jobbar.. Vågar knappt nämna det, men jag förlorar mig själv lite när jag jobbar känns det som. Man jobbar ju och sover så mycket av sin tid. Ibland - eller oftast - jobbar man ju t o m mer än vad man sover; så jobbandet borde innehålla mycke lycklig tid, eftersom lycka väl e något man borde eftersträva i sitt liv. Jag trivs på jobbet, men det e lixom inte riktigt mig alla ggr, jag vill göra något kreativt.. Gaah..! ..

Idag träffade jag syster yster och stora flickan en sväng på stan, sen blev det lunch med Emma på Golden Palace; jättetrevligt att träffas och prata, även hon hade visst en ny (7 månader) kärlek i sitt liv och det va kul att PRATA, och sen blev det lite solarium på Fysio med Emina; DÄR hade de bra rör. Make me black! :D

När vi kom tillbaks ner på stan träffade min största kärlek NICKLAS mig och vi svansade runt på trök-stan ett varv och på kvällen blev det bakad potatis med musslor/surimi/gräddfil/brynt röd lök/dill. Och en hel del pussenulligayande..

N gick å la sig för ett tag sen, ska ju upp och jobba kl 5 i Blge, jag va inte så trött, men snart e det nog dax för sängen för min egen del med.. Imorrn vankas gym med Nicklas (och Mia??!), fika med Emina och ..disk..??

No comments: