Wednesday, March 24, 2010

Kidshärj etc

Millie sover och jag råkade visst somna en sväng i soffan framför TV:n också.. Snart kommer Mia hem och jag ska vandra till Nicklas och städa upp kaoset jag skapat för kvällen med diverse ton kläder ikväll; ska ju jobba imorrn och fredag..
Idag har varit en skön dag; imorse hade jag dataprov mellan 10-13, men jag va klar 10.40. Käkade lunch på McD med Nicklas och minsta dottern, köpte ett dubbel våffeljärn på Maxi. Sen skjutsade snälla Nicklas upp Emina och mig till Fysio där det blev pressa i solarium like there was no sunshine tomorrow. Mmmmmmmmm.. Sen följde E med på cupcakes fika och träffade N's barn, hon e så bra med barn Emina, hon kommer nog att bli en helt fantastisk mamma slash nanny i USA. Gick och hämtade Millie på dagis lite senare, sprang förbi Yxhammargatan för att hämta blöjor. Sen spenderade Millie och jag e.m/kvällen hos Nicklas & co; sicket ös med tre barn (tyckte Malin..), men de lekte allihopa och hade det bra :) Kidsen käkade köttbullar och makaroner och vid 18.30 tyckte Millie att det va dax att leta på overallen och Kitty mössan och gå hem, komiska barn..

Igår bakade jag cupcakes med flickorna Nilsson; rosa/jordgubb och choklad, det va som ett slags mjöl/smält choklad/florsocker/deg-bombnedslag. Tur att man har en pojkvän som gillar att diska. Fast idag sa han dock att han ville ha DISKMASKIN på nästa ställe där vi bor.."Nästa ställe.." Mjahapp..

I söndags va vi på Aqua Nova och RÖJJDE; Nicklas, jag å the girls. Jag tyckte det va jättekul där, mycke barn bara.. Eeeeehe.. Det hade ju varit så fint dagen innan med stekande sol, en massa plusgrader och linne på balkongen. Men i söndags ÖSTE ju snöhelvetet ner igen.. Det fanns en uppvärmd pool utomhus som vi sam ut i några ggr, märkligt med snö som kom ner från skyn lixom.. På slutet av dagen - medan Nicklas och Ellen stod och kollade inne - sprang Linnea upp ur poolen och rullade sig i snön.. Öööh, BURR?!?! Tittade mot Nicklas och skakade på huvet, och då gjorde Nicklas en liten "are you chicken?" move innefrån värmen; så då fick jag lov att hoppa upp och lägga mig snön. DET va kallt. Men man måste ju anta en utmaning.

Nu kommer Mia :D

No comments: