Monday, November 14, 2011

Darkness falls across the land

Idag kom Mirabelles storasystrar till vårt skokartongleverne, Nicklas blev sjuk, jag har börjat en till kurs (= jag läser två kurser samtidigt..! Socialpsykiatri och Människan Socialt & Kulturellt) och Mirabelle e hängig. YAY, så att säja. Det kommer nog inte bli mycke träning den här veckan (vilket e lite synd eftersom det blev ETT ynka spinningpass förra veckan) om jag ska kunna ha tid till att skicka in alla uppgifter.. GAAAAAHHHHH!!!! Mirabelle e i en riktigt envis utvecklingsfas nu och ibland rivs/slåss/drar hon i håret (HÅRT!) när hon inte får som hon behagar.. Hon vill gärna att man e med henne ofta, och det vill man ju såklart; skulle kunna leka med henne dygnet runt, men jag kan erkänna att jag tycker det e jävligt tungt med den analkande vintern och mörkret som kommer om eftermiddagarna.. Efter spinning/middag/dusch/bebis som äntligen somnat vill man ju bara dimpa ner i soffan och myyyyyyysa, definitivt inte sätta sig in i nån fallrapport om schizofreni. Fast det e ju intressant med skolan och alla kurser tycker jag, men en aning kämpigt när det blir mörkt så tidigt..

No comments: