Wednesday, November 9, 2011

Akne

Jag har haft en återkommande finne bredvid min piercing på näsan i sisådär en vecka, med återkommande menar jag att jag opererat bort den varje dag och nästa dag så har den simsalabim kommitt tillbaks, riktigt vidrigt, jag e inte riktigt aknetypen, mitt ansikte slutade få ansikte för ganska många år sen.. + hyn blev mycke bättre när jag flyttade från New York till Sverige.

Undrade vad det egentligen va för gigantisk talgboll som satt där inne och reproducerade sig själv, påpekade äckelheten för min pojkvän varvid han förklarade att det även kan vara en infektion som skapar aknen.

Det senaste piercingsmycket som jag satt in näsan köpte jag på Glitter och var ämnat för just näsan, själva isättningsstaven var mjuk och böjbar och man skulle böja till den själv (istället för en sån där örhängesplopp bakom örat) så att den satt fast, den hade dock börjat gräva sig in i näsväggen inuti näsan igen och förmodligen skapat någon slags oljuvlig infektion där inne. Det gjorde satans ont att bända ur den ur huden...

Men jag tog ur den och baddade med alkohol och sen jag tog ur den igår har det inte blivit någon mer blemma.

No comments: