Sunday, October 28, 2012

TSOOL i Gävle

Nusseliten och jag var till Gävle i helgen; bodde på Clarion Winn vilket var ett mycket gemytligt hotell med fin restaurang, pool och väldigt trevligt rum!

Mormor kom runt 11 igår och sen gick de (Mirabelle sa inte ens Hej Då, ha ha!) hem till henne när vi gick mot tåget runt 12. Det e så fantastiskt att ha mamma i samma stad :)
Det var andra gången på våra snart 3 år tillsammans som N och jag sov borta utan kids, första ggn var i Barcelona vid den här tidpunkten för 2 år sen, då va man också höggravid ja..

Först intog vi lite smörgås på Cafe Pazzo; kyckling/soltorkad tomat/ost, och jag slurpade i mig en varm choklad med grädde ;-)

Traskade runt lite i staden; mestadels fördelade vi tiden på två gallerior som pretty much hade samma affärer som i Falun ;-) Men med ett större utbud kanske! Nicklas köpte en bok på Akademibokhandeln (alltid kul när han hittar böcker!) och jag införskaffade NÄSTA ÅRS KALENDER! Stor och rymlig med en hel tom linjerad sida bredvid varje veckoblad där man jussåm kan skriva Veckans Lista m.m, sjukt nöjd och ser framemot att påbörja ifyllningen :-)

Innan vi drog på konsert provade vi tex-mex restaurangen Bienvenidos som låg på samma gata som hotellet nästan vägg i vägg, det var helmysigt med typisk inredning, god mat och reko service! :) Blev fajitas för båda.


Sen promenerade vi vidare till Gävle Konserthus för konsert med The Soundtrack of Our Lives och Gävle Symfoniorkester; det var en helt fantastiskt konsert, vi satt på rad 8 och lokalen var utsåld, otroligt mycket folk i blandade åldrar. Ett väldigt skönt sätt att gå avnjuta konsert på; ljud och volym var väldigt behagligt och för tjocka mig i 9:e månaden var det rätt skönt att kunna sträcka ut i stolen i mörkret ;-) Ett VÄLDIGT trevligt utbud av låtar från alla dess tider, endel utan orkestern också, det spelades både "The Passover" (Nicklas och min gemensamma favvo) och min gamla favvo "Mantra Slider" och en hel UPPSJÖ av fina bitar ;-) Det var t o m intermission med 2 akter då man kunde gå ut å K I S S A (woohoo!), handla dryck/mat m.m, det var ett jättefint ställe.


När vi kom tillbaks till hotellet satt vi oss i baren och tjattrade lite om diverse ;-) Nusse tog en RÖD Staropramen, Granat Beer hette den visst. Och jag bad bartendern blanda en läsk och en juice och fick då en syrlig ananasdrink, superfresh!
Sen drog vi ihop de två 90 sängarna och myspyste tills jag somnade utan att ha borstat tänderna, tagit bort smink och tagit ur den hårt sprayade inbakade flätan :)
Imorse fick man ju sova en timme längre, ovant att sova utan att bli störd utav Mirripirr under nattens gång eller med ett uppmanande att gå upp alltför tidigt på morgonen, det bästa var ju kanske att sommartid avslutades tvärt natten till ära, så skönhetssömnen blev ju maxad! Loooovely. Duschade och sköljde ner hela badrummet (!) och intog god frukostbuffet..
Skönt med tåg t/r.

Helschysst getaway!


No comments: