Saturday, October 13, 2012

10 saker

11.08

Mirabelle och jag är hemma från dagis/skola idag, trök. Har lyssnat till Mirabelles host i natt och har själv sovit oroligt och varit upp några ggr; det har stuckit så där drygt i halsen och snörvlandet har varit ett faktum, började lite smått igårkväll i soffhänget, drygigt..! Nu känner jag mig bara allmänt tung i huvet och trött i kroppen; och i kombo med höggraviditet och allt man har i huvet som ska göras inkl allt skoljobb, så...ughh..! Totalförlamning, ha ha! Mirabelle är snorig, men är som vanligt en busig kämpe :-) Vi skulle säkert kunna pallra oss till dagis/skola, men IBLAND tar den där intelligenta lilla lilla hjärncellen över som säger att det är bättre att ge kroppen lite vila och pyssla med saker här hemma, för som sagt; det finns ju saker att göra var man än befinner sig i den här stan verkar det som ;-)

Tänkte iaf att jag skulle fullborda TIO saker på vecka 41's Att göra lista. Here we go!

1. Kontaktat medialäraren angående frånvaro idag, får vi se vad hon smaskar till med för härlig home assignement ;-)
2. Strykt fast fyra små namnlappar i fyra små nya tumvantar.
3. Klippt Mirabelles tånaglar (..och mina egna på beordran av henne). Under duschningen satt hon sig även på toaletten (med toalocket nere) och bajsade. Ja ja, det tar sig... typ ...
4. Fixat Spotify med Nicklas' hjälp; klurigheter med att logga in, och när Nicklas ändrade password så talade Spotify så snällt om att den inte ville spela nån musik i offline mode (??), varvid man fick lov att göra en uppdatering.

13.04

Mirabelle sover sen en timme tillbaks, det här med att gå och lägga sig efter lunchen är hon grymt duktig på ;-) Hon orkade inte ens kolla en sida i boken hon valde åt sig själv, utan slocknade på stört, kanske har nått att göra med lite sjuklighet oxå..

4. Emailade precis en liten "handin" till en engelskalärare i English Language Usage kursen från seminar 1 som jag inte var med på då jag började engelskapaketet senare än de flesta, otroligt skönt när man får skoljobb avklarade och bortfösta!
5. Lånat bastunyckeln till imorgonkväll, har nytt vaktmästeri här på gatan som vi fick en lapp i posten om för några veckor sen, ringde och frågade var man numera kunde få tag på nyckeln och den nya vaktmästaren kom så snällt med nyckeln :-)
5 & 1/2. Har bokat tvättstuga till på söndag. Då det stod "tvätta" på listan får det nästan räknas med.
6. Svarat på ett mindre (100 tim) jobbuppdrag som jag blev tillfrågad av Adecco om, skulle startat 22 okt och det kan ju hända att det blir tillökning tidigare än väntat (22 nov) så det skulle ju kunna "skita sig" lite, typiskt lixom när nått kuligt kommer upp, men ändå roligt att man finns i tankarna.

Fick även en skolbok från Adlibris av brevbäraren idag som jag beställde i onsdagskväll, sjukt snabbt, jag är fortfarande lite chockad ;-)

Snörvel snörvel..(snor).
Ska ta och gö såna där andra viktiga saker medan Mirrisen SOVER :)

00.15

Märkligt att man inte tragglar sig igenom 10 saker. Tänkte hetsGÖRA lite grejer, om det gick, men jag hade myskväll med Mirrisen istället; byggde lego och kapla, lagade en ny kycklingrätt och såg mitt första avsnitt av X-Factor; det var riktigt dåligt, eller avsnitt å avsnitt; vi tittade en halvtimme fram till att gruppen J.E.M's uppträdande va över, sen la jag Mirabelle. J.E.M va dock rätt ok.

7. Innan kvällsgöromålen här hemma kom mamma förbi runt 16 och vi tog oss en övningskörningtur då Volvon va hemma (och Nicklas var på whiskyprovning på jobbet) till Ta till vara, Ica Maxi och Arken Zoo. Mirabelle var så duktig när vi kom tillbaks; tar av sig alla kläder och stövlar och ställer undan på rätt plats utan att man ens behöver säga till, g a l e t. (Och snart kommer ett nytt litet knytte som kommer att sova, äta och knappt bajsa).
Köpte lilarosa ljung på Maxi, ska fortsätta med nr 8 imorgon :)

I ett obevakat ögonblick tidigare idag (..medan jag gick på toaletten såklart, borde lära mig ett å annat) fick Mirabelle tag i vetemjölet och gjorde som ett slags mjölkonstverk tillsammans med Play-dohn..
 Åkte lite drake på Arken Zoo :)
 Och tittade på kaniner och gerbiler på samma affär.
 Byggmästarn in action ;-)

No comments: