Sunday, October 7, 2012

Check, check, check!

Att göra vecka 40 listan gick helt ok..

* Tippat Lotto både onsdag och lördag; och dra på trisser, vinst båda gångerna, samma oxå: 22 kr! Miljonärer!
* Sökt English II till vårterminen, fortsättningen på det jag går nu, men på distans.
* Hämtat Partyliteljus på min kusin frus Annas jobb på Apoteket, doftar ljuvligt trots att jag inte tagit ur det ur kartongen än!
* Postat en chokladbit i Grattis till fasterskapet å krya på dig med ögoninflammationenpresent till en vän i Sthlm.
* Skickat födelsedagsblombud till en annan vän.
* Sänt ut inbjudningar till babyshower för lilla M då bl a en säljare från blingo kommer och ska visa barn - och vuxenkläder, spännande!
* Löpt amok med Mirabelles namnlappar som jag skickat efter från Filur namnlappar.se, allt i ytterklädesväg (inkluderat stövlar och varenda vante) har fått sig en märkning.
* Beställt dagisfoto! :)
* Vädrat sängkläder och dragit upp madrassen som har en förmåga att vandra åt alla möjliga sidor..
* Skurat badrummet!! YEAH!!
* Skickat in ett slutarbete/uppsats i litteraturdelen ELVA timmar innan deadline!
* Lagt på det nytvättade sofföverdraget; en viss madame tycker ju att det kan användas som målarcanvas ibland..
* Packat sulkyn med konservburkar, tidningar och kartonger å vandrat till återvinningen, skönt med närliggande.
* Gjort klart muntligt skolarbete som jag ska presentera imorrn på English Language Usage.

Finns fortfarande diverse grejer på Att göra vecka 40 listan, men de ska få transfereras till Att göra vecka 41 listan ;-)

- T ex att plocka ihop balkongen; gamla blommor och sönderslagen ljuslykta (storm..), kommer att bli av nästa vecka eftersom vi får helgsbesök av såna där som röker,  yes för rökning! ;-)
- Planera fotografering av gravid-jag med gravid-med-Mirabelle-fotografen, kul :)
- Kanske ta tag i spjälsängen som numera är fylld med mina rena kläder, 3 påsar kläder/grejer till baby M, Mirabelles nån ny vinterjacka, Mirabelles sommarklänningar m.m, sjukt mycke grejer jag inte har nån som helst aning var jag ska göra av :)
- Köpa en toalettsitsring till Mirabellisen kanske; hon vill sitta på toaletten en massa, men ännu har det inte kommit nått i toan ;-)

No comments: