Saturday, October 20, 2012

Babyshower # 2

Ja det e fullkomligt galet att jag är "inne på" barn NUMMER TVÅ just nu. Fantastiskt, men spritt språngande galet ;-) Mirabelle kommer inte hinna fylla två innan baby M anländer, TVÅ blöjbarn, två små tokiga liv, makalöst, men galet..

Hade en liten babyshower ikväll med klädvisning från blingo, det var kul att höra om deras koncept och få träffa den trevliga säljaren Cecilia som visade många fina plagg. Jag beställde en orange t-shirt till Mirabelle med hörlurar på och en body till baby M med en apa på, av Elin fick jag beställa en filt från blingo, schyrre, jättefin var den :) Fick ytterligare en filt av Malin.R, bra med filtar; kommer ihåg att jag tvättade Mirabelles coola Molofilt en hel del i början, av diverse anledningar..
Jag hade köpt en randig klänning/tunika på H&M med långa ärmar i storlek 42 som jag nästan trodde ett tag kanske skulle bli för stor, ACK vad jag bedrog mig, den var RÄTT tajt i passformen när jag satt på mig den idag, ha ha! Men den fick duga. Herre jistaness va stor man är. Min barnmorska tyckte dock att jag va rätt platt och förklarade att bebisen nog ligger längre in i kroppen. Platt ja, man kan ju undra var de där 90 kg sitter?!?!?! ;-)
Kvällen till ära bjöd jag iaf på kyckling - och mango muffins, samt banana cake med cream cheese frosting.





Kan tala om att banankakan va ÄNNU godare nu på sena kvällskvisten efter att ha stått i kylen sen sista gästen drog, mmmmmmmmmmmmmmmmmmm... Amerikanskt recept med cups och Fahrenheit om nån vill ha ;-)

No comments: