Thursday, April 29, 2010

Kanske en b-b-b-bebis..?

Igårkväll va Macke över på fiskpinnar och fotbollsmatch; Barcelona - Inter. Själv tog jag hand om tvätten och organisering av mina garderober, trökigt men nödvändigt och skönt att få det fixat. Sen skulle vi kolla på "The Imaginarium of Dr Parnassasus", men jag toksomnade; så imorse efter diverse PBJ frukost kollade vi klart. Det va en märkliger fantasifilm med Jude Law, Johnny Depp, Heath Ledger, Colin Farrell m fl.

Nåväl. 13-21 va det jobb, mitt första besök va avbokat så jag behövde inte masa mig ur solstolen på jobbets uteplats förrän strax innan 14. Najsigt. Sen mådde jag lite mindre najsigt och tänkte att "nu kaaaaaaanske jag e med barn ändå.." Denna tanke har dock slagit mig alltför många hoppfulla ggr genom åren och flertalet negativa tester har tagits. Funderade dock även på om skälet till illamåendet kunde va det ohyggliga morgonkaffet som vi fick lov att köpa "bara-för-att-testa-ifall-svinbilligt-kaffe-eeeeee-så-mycke-sämre.." Sprang ner på stan och köpte ett graviditetstest (obs! ETT, för jag va snål) och 1 kg kaffe. In på toaletten på jobbet för testning, men resultatet va inte helt tydligt; för det första syntes inte NÅTT i kontrollrutan och resultatrutan visade ett halvfärdigt kors. DOCK betyder korset (till skillnad mot den enkla vågräta linjen) "GRAVID" och enligt instruktionerna spelar det ingen roll om korset e lite otydligt, you're pregnant no matter what lixom. Men som sagt, inget streck i kontrollrutan som visar på om testet lyckats. Hmm. Rådslog med Mia och mammutt och bestämde att ta ett nytt test fredagmorgon. Blev såklart helt besatt av tanken att ta reda på rätt svar och rusade ner på det andra Apoteket (eftersom samma kassörska stod i kassan på stora Apoteket när jag tidigare var där..) och köpte ett 2-pack ;-) Kunde dock ej hålla mig till morgondagen, utan rusade in på toaletten och tog ett nytt test genom att först galoppera till köket för att hämta en plastmugg så allt kunde göras ORDENTLIGT. Denna gång visades dock alla rutor klart å tydligt. Och i "gravid eller icke"-rutan syntes ett stort fläskigt kors = gravid, alltså..

Eftersom jag va på jobbet kunde jag inte direkt smälta hela grejen, men talade dock om för diverse folk om den helt otroliga nyheten. Kände mig väldigt väldigt glad iallafall och hela jobbkvällen gick som en dans; det fanns absolut inget som kunde irritera eller stressa mig; jag bara studsade fram som en Bumbibjörnbaby och log mot hela världen.

Imorgonbitti ska jag förvisso ta ett nytt prov innan jag drar till jobbet. Förhoppningsvis e jag fortfarande jättegravid ;)

1 comment:

Feila said...

<3 Åååååhhh!!!!