Friday, April 16, 2010

Kassigt å braigt läge

Så va jobbveckan till ändo. Började på rad i en månad i onsdags, heltid, finnemang! Dock började första dgn med det mest vidrigaste jag upplevt i min hemtjänsthistoria. Då fick jag mig verkligen en tankeställare. Det e roligt på jobbet oftast och jag trivs väldigt bra med kollegorna, men att få kväljningar för den skitlönen; nja. Ge mig dubbelt upp så kan stå ut med kräk lite då å då. Men DET kommer ju som sagt aldrig att hända och SKA man verkligen må sådär äcklopiss på sin arbetsplats + risk för mycke diverse smittor?? Uuuuuurk. Jag har tagit break i studierna nu också; går för tillfället inte att kombinera med så mkt jobb, har tappat intresset också, håller på att avsluta datakursen and that’s it. For now.

Så på tal om smittor måste jag blivit smittad av NÅN på jobbet i onsdags, för igårkväll kände jag mig lite VÄL mätt efter att vi intagit äppel/lök/champinjon crepes (smasko), gick å la mig, tog sen en dusch för att sen bli SUPERILLAMÅENDE och sen blev det kräkparty hela natten. Vidrigt å fruktansvärt. Sjukanmälde mig imorse, skulle nog orkat jobba; men man behöver ju inte smitta ner hela jobbet. Vandrade på stan nu en sväng på e.m för att hitta på nått fint att ha på Mias kalas imorrn; köpte TRE klänningar på rea på H&M och ONLY. Ska prova ikväll med nya skorna..
Annars inte mycke; zombievandrat på Ica Maxi m.m

Vadan mer.. I måndags va N å jag lediga tillsammans; wonderful, soligt va det också! :) Köpte en rosa pelargon, drack öl på balkongen och käkade på Pitchers. Myyys.

Hörde att det skulle snöa nu i dagarna, men fick en uppdatering av Mia att imorrn ska det minsann va SOL! :) Right on!!

No comments: