Friday, April 2, 2010

Glad Påsk

Nu äre PÅSK. Jag gillar påsk som högtid. Även fast vi hedningar knappt vet var alla galna högtidstraditioner har sitt ursprung eller varför man firar diverse högtider e påsk så ljust och hoppfullt; våren e snart här, det e ljusare ut, fjädrar och kycklingar and all things nice, pastell och gulliga påskägg, don't you like???
Jag ger bort några få påskägg i år; idag har Malin å Markus fått ett stort ett, Malin va hygglo och kom förbi med påskkärringsförkläden (tur att NÅN hade..!) som flickorna ska påska i senare (idag?..imorrn? det va ju egentligen IGÅR det påskkärringades runt, men det kanske inte spelar så stor roll..?). På söndag ska Millie få ett ägg; med fler ägg i. Mia ska också få ett. Och Macke ett imorrn då han kommer över på påskbord. Nicklas har också ett stort som ligger och väntar. (Ja, DET va bloggutfyllnad av värdelöst värde..).
Nicklas hjälpte Jesper i arlan med diverse möblemangsflytt, Millie va här och härjade; hon e go hon. Kommer bra överens med Linnea å Ellen å det e ju fina fisken.

Ris å ägg i köksfönstret. Millie ville ta en tugga av ett av äggen tidigare.. Mmm, krisp krisp..


Kanske världens snyggaste rosa höna om jag får säja det själv. Dollar $tore.. Can't beat that shit ;)


Rosa ris blev det överallt. Andra dekorationsfärger e ju fula. Linnea har lånat mina ASOS handskar till ett framtida "Manboy" uppträdande i skolan; hon (och Ellen) uppträdde 2 ggr på raken för oss igår.


Dom här kycklingarna e gayiga, men söta. Mina flyttkartonger i bakgrunden. Det va märkligt att packa upp grejerna i Nicklas lya, men man kanske vänjer sig vid. Har plockat fram ENDEL saker. Har ju så mycke (nähä..??).

Även flickornas rum fick påskris, om dock den minsta bunten någonsin, men ska det va påsk så ska det. Min rosa köksfönsterlampa fick flytta in i deras fönster där den passade finfint. Dom har ju rosa i sitt rum (bra färgval girlies).


Det e helt galet att bara ta det så här lugnt. Nästan så jag längtar tillbaks till jobbet. Inte. Ska bara va ledig ledig ledig fram till måndagmorgon.

Jag längtar efter TSOOL konsert. DET va alltför längesen. På ti'n..



1 comment:

Cattiz said...

Åhååå jag ÄLSKAR dem rosa kycklingarna *vill ha*:)

vart fick du tag på dem? Dollar?