Monday, June 3, 2013

Long time - no write

Jag vet inte hur länge jag har tänkt skriva något, det blir liksom inte av. Tror jag måste ta mig för att skriva på dagen. På kvällarna är jag så trött nu för tiden och kramar ur den sista energin på annat. TV-soffan... Hö hö. Typ. Min dator börjar bli lite halvtrött också och slocknar helt om man drar ur sladden, så det är inte lika enkelt att bara flytta med den till soffan och skriva ner några rader där - eller nu vad man vill göra - utan att behöva starta upp hela härligheten igen. Dock har jag ju faktiskt en bloggapp i mobilen, så jag borde ju bara vara tyst. DOCK, kan man inte välja hur bilderna ska läggas in i inlägget, utan de kommer på liksom bara på raken före eller efter texten, det är iaf vad jag lyckats med.
Lite har det ju hänt den senaste månaden sen jag skrev sist. Vi var på Bruce Springsteen i Sthlm, jag fyllde 35 år, besökt medeltidsmarknad i Leksand, utebadet har öppnat på Lugnet, har skrivit omtenta i litteratur för tredje ggn. Håll alla tummar tack. Matte C kursen blev det inget av, gick orienteringskursen på 2 veckor, men sen tappade jag stinget. Det får bli plugg i höst istället om jag nu kommer in. Har sökt till fastighetsmäklare på Högskolan Gävle, men det måste man ju som sagt ha matte c till, har ju dock fått såna där fina Välkommen till Högskolan Gävle email, så man hoppas ju att man skulle kunna få nån dispens, men jag tvivlar ;-) Sen har jag gjort en sen anmälan till tekniskt/naturvetenskapligt basår på Högskolan Dalarna. Det är nog det enda sättet att traggla mig igenom de där hemska kurserna. Tänkte ett tag att jag skulle gå distans, då kan man ju både ta CSN och föräldrapenning (ka-ching!), men det skulle definitivt inte funka i längden om jag känner mig själv. Det är bara att bita ihop. Man kan ju alltid jobba lite helger på avd 54 när Nicklas är ledig :) Ska jobba i sommar när Nicklas har semester vecka 29 - 32, ser jag framemot! :)
Sökt till nya IKEA Borlänge har jag också hunnit gjort, samt fått svar, det var tack men nej tack. Mjahapp.
Nu väntar jag helt G A L E T på tentaresultatet...!!!
Har börjat fixa i ordning på balkongen inför sommaren, fick låna ett bord jag såg nere i källaren, jättefint börjar det bli, trivs verkligen att vara där ute nu, mys mys :) Idag har vi varit ner på stan i lite diverse ärenden, köpte bl a 4 vita pelargonier på Blomsterriket, och 2 blå dekorationsfjärilar man sticker i krukjorden. Det går i blått, brunt och vitt där ute!
En bild säger mer än tusen ord och jag gillar ju foto, så därför har jag avaktiverat Facebook och hänger numera endast på Instagram. Användarnamn: blonde_bullshit.


No comments: