Friday, June 14, 2013

En dag som började långt ner i Helvetesgapet..

Imorse vaknade jag med katastrofhuvudvärken från helvetet, hujedamig...! Hade så ont att jag var nära på att kräkas. Vaknade tillsammans med Mirabelle strax innan 7, gick upp och knäppte på Bolibompa och gjorde henne en flaska välling. Nicklas vaknade till liv kort därefter och bestämde sig för att jobba hemifrån och ta hand om bebisen samt skjutsa och hämta Mirabelle på dagis då jag va helt kass i knoppen. Dock visade det sig att just imorse ville varken hans dator eller mobil connecta med hans jobbgrejer, alla lösenord va ogiltiga etc etc, så han tog Mirabelle med sig kl 8 till kontoret i Borlänge för att fixa... Det spöregnade även...!! Mamma hann knacka på och komma in och busa med Matilda och fråga 100 frågor också.
Matilda alltså, världens snällaste barn låg och lekte med en Nicke Nyfiken nalle i sisådär en timme efter att hon fått flaska och pappan å Mirris drog.
Nicklas kom hem vid halv tio och jag somnade om till strax innan tolv.
Huvudvärken avtog under e.m, men det tog sin lilla tid.
Efter middan fixade jag ihop en enkel skolavslutningstårta med marsan vaniljkräm, chokladpudding och chokladglasyr.
När kidsen lagt sig vid 21 hade Nicklas och jag ost & vin mys på balkongen vilket va härligt. Nu är kl över 1 och snart ska vi upp med 4 barn igen: kläder, skor, smink, hår, frukost, vett, ut genom dörren!

No comments: