Monday, January 26, 2009

What the freak

Jag tänkte förgylla detta inlägg med att förbanna denna dag och vräka ur mig allt om dagens frustration; all egoism, lathet och ogenorisitet som jag svurit över. Hur jag tycker att jag jämt ställer upp för de jag kan, bjuder från båda hjärta och plånbok, försöker va där för de käresta 102% för att sedan få cirkus sisådär 23% i samma eller en något klenare version tillbaks. Jag insåg idag att jag var jävligt besviken på denna attityd.

MEN, som den godhjärtade person jag är; tänkte jag att jag skriver om ngt annat istället..

Något störde min sömn i natt och vid 5 snåret var det helt omöjligt att sova något mer, jag kände mig trött, men jag klev upp och Zelda tyckte det va HELT utomordentligt; "ut å gå! ut å gå..", men ack så hon bedrog sig. Jag ställde istället upp altandörren så hon kunde gå ut lite själv, vet inte riktigt om hon kissar där ute, men ut gillar hon att gå.
Jag: bäddade, duschade, gjorde kaffe, åt yogurt, slog på TV4 Nyhetsmorgon, kollade dagens stolpar på mobilens fenomenala kalender, gav rådisarna mat, klädde på mig, blåste håret, gav Astrid mat, la Zeldas mat i blöt, tittade lite på TV4.. Vid 6.30 insåg jag att Astrid va BORTA. Jag letade överallt flera ggr, men icke. Tog ut Zelda på en promenad och kikade under buskar och i allas uteplatser, men ingen Astrid..

Efter jobbet blev det ytterligare en spaning.. men INGEN Astrid. Jag har f.ö kollat runt i lgnhtn x antal ggr för att försäkra mig att hon verkligen inte ligger i: spisen, högst upp i ngt skåp eller i kartongen med julgrejerna som e ihoptejpad..

Så det va det det.

Jag brukade tillbringa cirkus 4 timmar om dagen på gymmet i mitt forna NYC liv, nu tränar jag ..inte ett skit (ibland brukar jag träna på att sätta rekord i diskning eller hur många ggr jag kan lyssna på "Alla som inte dansar e väldtäktsmän" på en kväll.. men det e inte såna svettiga prestationer direkt..). SÅ, jag lovade mig själv (..och jag tror Martin hörde, ngn mer!!? gulp) att börja träna när en kartong gratisvitaminer jag blivit påtvingad (eller jag kunde ju sagt ett enkelt nej till den stackars 17åriga telefonförsäljaren, men jag e ju så SNÄLL..you know) anlände. Och den kom idag.

I ingredienserna står bl a..
Hajbrosk.. Grönläppad mussla.. och lite ytbehandlingsmedel..
Mmm...påminner inte direkt om Marabou..

Over and inside out.

No comments: