Friday, December 26, 2008

Mellandagsrea på Annandagen, yay; shopping!

Traskade - över stock å sten å gnm kyrkans staket i den härliga vintersolen - till Jysk idag med Macke (bärhjälp) och införskaffade 2 jättesköna täcken för 199kr (behövde bara ett, men erbjudandet gick ej att motstå) och 2 nya sköna kuddar för 100kr, kanon! Igårkväll följde jag med Tina till City Gross bl a och köpte rosa örngott; härligt med nytt å fräscht.

När tillfälle har getts (och jag inte firat jul med nån del av släkten på juldagen) har jag gått ut på juldagen här i Falun, det har typ hänt 2 ggr; en gång på Harrys (2005) och en gång på Banken/Kings Arms (den berömda spagatuppvisningskvällen) (2007), men igår stannade jag hemma, det va ganska skönt; lite taxfree Lapin Kulta och whiskygroggar, iTunes, Pirates 2 (vilken e favorite of mine utav piratfilmerna) osv.. La mej mellan 1-2, men väcktes kl 2.15 av ett relativt oskyldigt booty call av en mkt full pojke nerifrån stan. Det va dock ej Carl Urban som va på studiebesök i Falu stad, så jag fick ligga kvar i min ensamhet, och somnade om på stört.

Efter Jysk shoppingen käkade Macke och jag lite scrambled eggs med röd lök, Västerbotten ost och franska örter, sen kilade jag ner på stan och träffade herr å fru Ragnegård; gick till H&M och Gina Tricot med Malin innan vi träffade Markus för en fika.
På H&M blev det en jacka och ett par svarta tränings (ute) byxor (498kr) och på Gina en lång svart kofta och en lila långärmad tröja (249kr), jackan passade jättefint (tyckte Macke), sen har jag inte provat det andra än.

Det e meningen att jag ska försöka städa och organisera klädkammaren ikväll. Gaah. Har även 14 driljoner papper att sätta in i min pärm. Men än e klockan bara barnet (17.40).
Till dgn bör tilläggas att jag nu har införskaffat alla böcker till de 3 komvuxkurserna (Matte C, Kemi A, Fysik A) nästa år. Gulp.

No comments: