Tuesday, December 9, 2008

En tripp till dit de bor länge


Denna eftermiddag och tidiga kväll har jag varit på Kupolen i den fina staden Borlänge och handlat: * 12 rosa JULA kylskåpsmagneter, * en hålslagare (kostar 199kr på Akademibokhandeln och 49kr på JULA och Tiimari; införskaffade den på JULA, förhoppningsvis inte samma skrot som Tiimari), * diverse mat på Willys inkl mkt ost, * rosa Sony hörlurar på OnOff (som jag egentligen hatar), * ngt som jag ska ge till mammutt och Dan i julklapp, * lila ljus på samma affär, * en grön å guld klapp till Mia och EN KLÄNNING (till mej)på H&M! ..som jag sett på H&M i Falun för några veckor sen (!) men som ej fanns i min storlek, men JOVISST hade de stlk 38 på H&M i Blge. Hade tänkt erhålla lite fiskelina (för att hänga upp lila julkulor i vardagsrumsfönstren) av ngn jag känner i Falu stad; men eftersom jag gick förbi en fiskebutik när jag gick fr Elgiganten (där den billigaste handdammsugaren jag sett i reklambladet var utsåld) så slank jag in och bad att få köpa lite lina; fick 3 meter GRATIS!

Long live BLGE

No comments: