Thursday, November 15, 2012

Huller om buller

Igår när jag satt framför datorn högg det till så in i norden på min högra sida av magen, eller kanske lite längre upp, kommer bara ihåg att jag ropade "AJ!" och att det inte kändes som nånting jag tidigare kännt av. Riktig smärta. Det gick dock över snabbt, men man undrar ju lite vad som hände.
Idag hade jag tid hos barnmorskan och innan hon skulle mäta magen och lyssna på hjärtljud nämnde jag vad som hänt, vidare kunde hon inte känna något babyhuvud där det legat tidigare (neråt alltså), utan det låg istället på vänster sida vilket förklarade mitt lilla sidohugg igårkväll. Så hon bokade en tid på förlossningen åt mig för imorgon då de ska försöka vända babyn rätt. Det är tydligen inte så vanligt att bebisen vänder sig så sent i graviditeten. Mamma berättade att jag vände mig fel i sista minuten och att de försökte vända mig rätt utan lyckade resultat, men dagen innan jag föddes vände jag mig själv, levde efter Do It Yourself mottot redan då lixom ;-) Om det inte lyckas att vända lilla M kan de komma att erbjuda kejsarsnitt. Och då är det genast märkligt hur man ställer sig till att förlösas med kejsarsnitt, jag som gått hos aurorabarnmorska eftersom jag oroat mig väldigt mycket inför förlossningen och smärtan, och klart och tydligt kommer ihåg hur in i helvete ont det gjorde i krystningsskedet. Helt plötsligt vill man vara med, man har kämpat sig igenom 9 månader och sen får man inte avsluta det på "rätt" sätt. Man är ju så N O R M A L. Men vi får väl se, förhoppningsvis går det bara bra imorgonbitti. Har tid kl 8.30 och Nicklas ska vara med. Min Nicklas var ett fantastiskt stöd under hela förlossningen och utan honom hade det nog varit en RIKTIG pärs ;-) Tror det kommer att bli ännu bättre denna gång faktiskt, om det nu går.
Annars är det prick en vecka kvar till beräknad födsel idag. Coolt.

No comments: