Sunday, November 18, 2012

Fyyy

Jag vill kräkas kräkas kräkas på en utav mina engelskakurser. Engelskapaketet jag läser består av 3 kurser, och en är bara FÖR mycket just nu. Skrev en outline (kortare text) till en uppsats som ska vara inne i december, först skrev jag på ETT vis, men efter att ha läst instruktionerna liiite tydligare insåg jag att jag radikalt behövde ändra skrivformateringen genom att ta bort en hel del frågande och personliga delar; alltså bye bye frågetecken och skriva "I did this" and "I did that.." Skrev om, kortade ner (max 400 ord!) och skickade in; blev riktigt proffsigt tyckte jag. Fick tillbaks den idag (eller om det var igår) och har HUR många anmärkningar som helst...! En hel paragraf är lixom highlightad...! Och man fick visst inte ens skriva "To immerse within the subject I collected data from.. " Istället antar jag att läraren ville läsa "To immerse within the subject data was collected.." Men vissa meningar som hon påpekar är unclear har jag kanske missat liiite i, men HELT åt hellskotta är de I N T E. Lite engelska kan jag faktiskt, så det så. Ska presentera denna text imorgon kl 12, sen är det bara att skriva den fullständiga uppsatsen till nångång i december = ingen mer lektion. Skönt att inte behöva gå till skolan med tanke på att jag ska ha en bebis oxå :)
Till vårterminen har jag ansökt till två distanskurser: Högskola: halvfart (2 terminer) Affärsengelska och Gymnasienivå: Matte C... Blir det av denna gång?? ;-) Snälla gode gud låt mig fixa denna simpla kurs. Jag är bara FÖR dålig på matte, klart slut.  

No comments: