Monday, May 14, 2012

Veckan i bilder

Veckan började med att pappa och Ulla kom och käkade födelsedagsvåfflor eftersom jag fyllde år dagen efter. Fick ett presentkort på Stadium; kommer verkligen att komma till nytta, vill gärna införskaffa nya träningsskor. Men jag ska jussåm hitta de perfekta ;-)

I tisdags fyllde jag 34 och hade lite födelsedagslunch; de som kunde komma var: Malin, Linn, Sixten och Karin (åsså Mirabelle då förstås!). Bjöd på en tortellini"sallad" med färsk bladspenat, soltorkade tomater och pesto, smarrigt.. Till efterrätt blev det bär & fruktpaj med laktosfri vaniljsås :)


Vissa var speciellt förtjust i pajen..


I onsdags var Mirabelle på 18-månaders kontroll på BVC och fick en spruta i benet bl a. Hon var 81 cm lång och vägde 10,375 kg.

torsdan premiärade Mirabelle sina Hello Kitty galonisar som hon fått ärva av Millie, passade perfekt stlk 92!

När jag hämtat Mirabelle på dagis var vi upp till Lugnet; hon bara älskar att röja runt i vattnet och åker i rutschkanan som går ner i mellanbassängen, en riktig delfin är vad hon är, jättehärligt då jag oxå tycker det e så skönt och härligt att BADA! :)

fredan mötte vi upp med Tina och Esmeralda och lekte på Pärlans öppna förskolan, är så tacksam att vi bor granne med detta fantastiska lilla place, älskar att gå dit med Mirabelle, hon har så kul :) Det va väldigt trevligt att Tina och Esmeralda kom ner från berget som jag tycker att jag är för tidspressad till att besöka. Men snart blir det besök, I can feel it in my veins.


Det regnade på vägen hem, hade köpt ett Musse Pigg paraply till Mirabelle på H & M för 30 kr :)
I helgen var mamma och Mia i Prag och Mirabelle och jag gick över till mammas katter Jamis och Simson och matade dem efter att jag slutat jobba. Hittade ett gammalt kort som jag skickat till mamma från New York anno 2006, sen hade jag lite New York nostalgi resten av helgen. Och hotellet heter Hudson Hotel Helena, så nu vet vi ;-)
När jag hämtade Mirabelle på dagis idag lekte hon och till pojke med deras hemgjorda Play Doh lera, jag fick stjäla det hemliga dagisreceptet; ska försöka göra i veckan eller åtminstone nästa :)
Ikväll har vi ätit kassler; enkelt och mättande. Kassler, ananas, lök, ost, grädde med lite chilisås. Jasminris till det.

No comments: