Tuesday, September 6, 2011

Manic Monday

Klev upp idag nån minut efter sex, och kära hjärtaness va trött jag kände mig, hade lagt mig sent och hade Mirabelle i sängen sen nån timme tillbaks. Mirabelle vaknade såklart (?!) nån minut efter att jag klivit upp och hon fick sitta i soffan med sin nussekudde och se på tecknat (kvart över sex på morgonen lixom.. Kändes nästan som vi va på väg till dagis typ, hi hi) medan jag satt igång kaffe (Nicklas hade förberett igårkväll) och tryckte i mig en macka (även den förberedd av N) och började fixa mig själv. Alla väskor va packade och organiserade till bredden ;-) Mirabelles skötväska, min axelväska och min gymväska! Va bara att slänga i min och Mirabelles luncher..
Sen vandrade vi till Karin, Neo och Melvin, va där till kl sju, väl där piggnade Mirabelle till och fick en smörgås med messmör och mamman smög till slut iväg till bussen.

Tog bussen från Hyttgatan som tar 3 min till min praktikplats, idag jobbade jag 8-20; sista turen som är så nu.. Det va en lång dag, mellan kl 8 och 20 hinner man ju med "allt", men det e kul och givande, även fast jag stundom saknar min bebis. Jag undrar var praktiken kommer att vara i vinter..

Tog senare 19.57 bussen ner på stan i regnet och vidare mot Lugnet. Jag e så kär i mitt lilla busskort som gäller för lokaltrafiken, 280 kr kostade det och e ju verkligen inte farligt. Tränade styrketräning på Actic och det va så hiskeligt skönt att va tillbaks där :)
Sen kom jag hem vid halv tio snåret och vaken bebis och Nicklas smarriga chili con carne och Filip & Fredriks nya nyhetsprogram på 5:an och lite skön massage.. Gick precis in på skolans hemsida för att skicka en liten mailfråga om poängen nästa år, och då hade jag fått ett mail från läraren som jag hade i Omvårdnad (och just nu i Social Omsorg) och hon hade rättat mitt projektarbete i levercancer och jag hade fått MVG!! Jag blev så glad att jag blev tårögd, jag kämpade som satan med det där arbetet och försökte verkligen göra en så bra avslappnad (muntlig) redovisning som möjligt.. Nu kan jag verkligen somna med ett leende på läpparna.
Imorrn ska jag äta en fiskpinnelåda till lunch som jag tror jag gjorde medan jag jobbade. På mitt riktiga jobb alltså (för typ ett år sen)..

No comments: