Sunday, September 18, 2011

Hjortskav och andra helgsbedrifter

Yo yo!

I fredags avslutade jag min 4 veckors praktik/APU på Herrhagsgården och det kändes ju väldigt bra; helt otroligt att tiden gick så snabbt, det var en bra tid där och jag lärde mig en hel del och förhoppningsvis kan jag komma tillbaks på timvik och jag fick även lära känna många roliga människor! :) Linda kom vid 6-tiden på morgonen och hängde med Mirabelle hela dagen, såå skönt att det löste sig med barnvakt sista dagen, turigt att det fanns EN som va ledig iaf! Det hade gått jättebra; långpromenad till Lindas jobb i Norslund och bus med hennes katter m.m.

På kvällen åt vi hjortskav för första ggn; sisådär 15 kr billigare paketet än renskav och endel matigare tyckte jag.


Väldigt gott, gjorde receptet som stod på baksidan av paketet:

"Vildare Wok"

Ingredienser:
(10 personer)
600 g äggnudlar
1,2 kg viltmästarskav
1 kg wokgrönsaker
0,5 dl sweet chili
2 dl kikkoman soya
2 dl sesamolja

Tillagning:
Koka nudlarna efter anvisning på paketet, låt rinna av och kyl ned. Fräs skaven i lite av oljan med grönsakerna, smaksätt med sweetchili, soya samt ev en skvätt sesamolja.Koka nudlarna efter anvisning på paketet, låt rinna av och kyl ned. Fräs skaven i lite av oljan med grönsakerna, smaksätt med sweetchili, soya samt ev en skvätt sesamolja.Koka nudlarna efter anvisning på paketet, låt rinna av och kyl ned. Fräs skaven i lite av oljan med grönsakerna, smaksätt med sweetchili, soya samt ev en skvätt sesamolja.

I lördags klippte jag Mackes kalufs, helt otroligt att ett hår kan växa så snabbt som hans..! Nu hade det gått ett bra tag sen jag klippte honom, så det va ett riktigt svall jag kapade av ;-)


Igår kom mamsi hit och va med lillan en timme så jag kunde dra på spinning; jag råkade lyckades med bedriften att köra samma ledare och pass för tredje ggn i rad, brukar inte kolla så noga vilka som kör passen när jag bokar, ett lagomt drygigt medelpass med bra musik och skönt flås! På kvällskvisten tittade Nicklas och jag på The Lincoln Lawyer med bl a Matthew McConagaughey, Ryan Phillippe, Josh Lucas och John Leguizamo. Helt ok, rekomenderad :)

Med träningen var det ypperligt förra veckan, trots att jag skulle velat göra lite mer styrketräning, men det tåls att ta igen denna vecka då! Det blev spinning varannan dag; måndag, onsdag, fredag och söndag. Riktigt härligt, vilodag idag och sen kör vi imorrn igen! :)

No comments: