Wednesday, April 25, 2012

Själv

(Nu har Blogger/Blogspot tagit sig an en ny redigeringsform.. Få se vad man kan tänkas coola till bloggen med DÅ..)

Igår jobbade jag 13.30 - 21.30; mitt första timvikspass helt på egen hand efter inskolningen, det gick över förväntan, var faktiskt rätt nervös innan, man vill ju så gärna göra sitt bästa, se vad som behöver göras hela tiden osv. Helt alena var man ju dock ej då man hela tiden kan fråga alla kollegor hur man gör vissa saker och var t ex påsihopdragarna och syrgrasgrimmorna ligger ;-) Sen jag jobbade sist i torsdags hade alla på sal bytts ut, bara en person var kvar som jag kände igen, det är stundom väldigt ombytligt på avdelningen, både till sin för - och nackdel, man får ju vara med om massa olika diagnoser, sjukdomar och behandligar, en spännande utmaning är vad det är!

Nicklas åkte till Sthlm igårmorse så Mirabelle fick vara hos snälla Markus och Malin + kids från 12.30 till att Nicklas hämtade henne runt 19.30; det blev en lång dag borta, men hon verkade ha haft det helt suveränt med lammsteksmiddag och utelek i gunga och sandlåda.

Imorse när jag vaknade runt 5.50 (!) så var det ingen Mirabelle i sängen, hon har ju kommit in till oss under natten i stort sen årsskiftet, men inatt hade hon visst sovit hemskt gott, det va jättekonstigt med bara en Nicklas i sängen ;-) Men skönt att hon sovit ordentligt. Sen vaknade hon givetvis sisådär 25 min senare och vi låg på en filt och myste med välling (..inte jag dock) och glodde på allt härligt (hö hö) som Disney Junior hade att erbjuda på morgonkvisten..

Idag är en vanlig dag för M på dagis då jag jobbar samma tid som igår, Mirabelle börjar kl 11 och får sen hämtning av mormor, vilket iofs är nytt :) Nicklas ska va med och spela basket med Linnea ikväll och jag ska sätta min mamma i nån slags middagslagning här, ska bara tänka ut vad jag ska ta ur frysen först..

No comments: