Wednesday, April 11, 2012

Galet trött

22.40

Det har jämt varit jag som varit uppe och svirat med Mirabelle på nätterna (..och för tidiga morgonuppstigningar), men nu när jag började jobba ville Nicklas ta hand om nattvandraren. Han flyttade in till henne vid 3-snåret inatt, jag vaknade till när han tog sitt stora täcke och traskade iväg. Sen vaknade jag vid 4.15 då lillan började gnöla och gnälla, hörde stora bebisen och pappan gå upp vid 5-tiden och göra välling, de somnade om.. Det gjorde ej jag. Och jag som satt alarmet på 5.30...!!! Så jag har varit uppe sen 4.15, sköööönt.. Kl 6.45 stod jag ombytt på avdelning 54 för min första inskolningsdag och det var en jättespännande och händelserik dag, men huuuuuur mycket nytt som helst; sjukdomar å blododlingar å mediciner och och och.. Fick se en hel bara idag dock så jag är nöjd, vi jobbade 6.45 - 15. Sen drog jag och hämtade Mirabelle som jag inte sett sen igårkväll och det va ju bara FÖR härligt, det var f.ö första ggn som Nicklas tog henne till dagis, och hon hade stått och vinkat i fönstret och inte alls varit nå ledsen när han gick. När jag kom till dagis sa snälla fröken Madeleine att Mirabelle ju ääär så duktig, en riktig liten "kavat tjej". Jag älskar hur hon använde ordet KAVAT. Mirabelle och jag gick till Linda och matade hennes katter, sen vidare hemåt och gungade en stund. Min granne kom ut med sin lilla bebis (..som jag visst inte sett, född i början av februari, bravo), en liiiiiiten tjej, såå sööt :) Vi stod och pratade bebisar och hur det e världens fröjd med alla hormoner i kroppen. Hon började nämligen med att heja på mig med orden: "idag är mitt barn billigt..!"
Mirabelle åkte och hälsade på hos Ragnegårds ett tag på kvällen och Nicklas och jag intog god ugnsbakad fjordlax på Chapeau D'or, fick en påskslant av hans mamma. Sen gjorde jag päronpaj till mig själv, smarr. Nu ska jag sooooooooooooooooooooooova. Jobbar kväll imorrn och Mirabelle börjar 11, så screw tidig uppstigning!!

No comments: