Tuesday, March 20, 2012

Pengar

Nu när jag slutat plugga och knappt har några föräldradagar att ta ut samt e väldigt arbetslös tänkte jag att det va dax att söka a-kassa, har varit med i Kommunals a-kassa hur länge som helst. Postade alla driljoner papper i fredags och ringde för att följa upp idag. Fick till svar att det kommer att dröja ungefär en månad till de ens börja handlägga mitt ärende... Hade tänkt mig en timmes lyxig ströva-runt-på-stan-å-bara-va-samt-ringa-lite-telefonsamtal på e.m då Nicklas arbetade hemifrån eftersom jag haft Mirabelle hängandes på mig som en liten apbebis i en vecka.. Men det blev en rätt melankolisk vandring genom staden. Tyvärr har jag inga sparpengar och inte gav de senaste Trisslotterna någon vinst, så det var bara att skrapa ihop några föräldradagar så även jag får en inkomst att förse vårat hushåll med denna månad, det blev hela 4860 kr, roligt liv.

På tal om pengar har jag tänkt spara ihop lite cash och åka och hälsa på Lina i L.A i 2 veckor, tänkte att 15 000 kr skulle va lagom, det inkluderar alltså flygbiljett till Mirabelle och mig själv då. För närvarande har jag 1000 kr sparade ;-) Skämtet lyder för tillfället; "bara 14 000 kvar..!"

J I S S E S.

No comments: