Monday, March 5, 2012

Klar med skolan

Sista dagen var i fredags och jag pluggade in i det sista med den slutliga kursen Rehabilitering & Habilitering med ett arbete om att bemöta autism.

De obligatoriska kurserna var följande:

Medicinsk Grundkurs: VG
Vård och omsorg: VG
Människan socialt & kulturellt: MVG
Etik och livsfrågor: VG
Psykologi A: G
Arbetsmiljö och säkerhet: VG
Omvårdnad: MVG
Social omsorg: MVG
Kommunikation: VG

Kurser jag valde själv:

Hälsopedagogik: MVG (denna kurs ger dock ej berättighet till någon undersköterskabehörighet i Falu kommun fick jag reda på i efterhand; så jag fick lov att plugga en till).

Vårdpedagogik: MVG
Lindrande vård: MVG
Socialpsykiatri: MVG
Näringslära: MVG
Rehabilitering & Habilitering: MVG

Datakunskap: VG (Läste jag 2010 då jag påbörjade utb på annan skola, men den räknades visst in i valbara kurser nu för tiden).Fuerteventura och en vecka fylld med bebis och plugg har hållt mig borta från gymmet i mer än två veckor nu så jag undrar hur det ska gå när jag pallrar mig iväg på spinning nu, trevligt är dock att Malin kommer att va på plats och svettas vid min sida!

No comments: