Wednesday, August 16, 2017

Lill-lördag å funderingar kring sömn

Och regnet öser ner.


Har kommit fram till att jag måste lägga till ytterligare en åtgärd till min hälsoplan = bättre sömn!


Vilket lite sammanfaller med aktiviteten att fokusera på det viktiga, speciellt på kvällen alltså. Igår jobbade jag dag till 15.30, handlade lite på Ica, kom hem och lagade middag, åkte på spinning på Friskis, hem och käkade, hjälptes åt med Nicklas att lusschamponera kidsen, sen var det läggning av dess frön och lite mobilshopping på Lager 157 (bombarjacka för 8 spänn!) medan de slumrade in. Sen var det Spritresan på TV kl 21 vilket förvisso är ett kul program, men efter detta borde jag verkligen gått och lagt mig! Eller tvättat jeans eller förberett inför diverse som jag skulle ta itu med denna onsdagförmiddag, men istället låg jag och sov m sminket i soffan mot Nicklas... Vilket resulterade i att jag låg och vände mig ett tag i sängen när jag väl lagt mig för natten.


Nej, MÅSTE bli bättre att lägga mig och få (typ..) ordentlig vila; det skulle verkligen min kropp må bra av, både fysiskt och psykiskt. Jag har jämt varit en nattuggla, men kanske måste man välja sina nattugglekvällar mer noggrant nu.

No comments: