Monday, September 14, 2015

Halvtid

Igår (13 sep) hade 25 dagar gått på Utan socker utmaningen och jag kan så här i halvtid erkänna att jag fuskat, ändock sparsamt, typ! Har iallafall inte intagit: fikabröd, chokladbollar jag bakat med kidsen, godis, glass och dylikt. Däremot har jag druckit vin och i fredags gjorde jag en drink till Nicklas och mig med Fanta i.. Så fr o m nu tänkte jag gå ett steg längre och FÖRSÖKA helt sockerfritt! Det är ju så otroligt mycket som har tillsatt socker nu för tiden, helt vanlig mat liksom, vilket ju är vansinnigt, så detta kommer säkerligen bli en utmaning mycket större än att utesluta några kakor och lite choklad, det hade jag inga problem med. Spännande!

En bild från idag; Nicklas bjöd på lunch på MAX, fiskburgaren va god! Men innehöll säkert socker i både dressing och bröd! 

No comments: