Sunday, July 21, 2013

Linnea 13 och Lugnet idag

Igår kom svärmor Elisabeth på besök tillsammans med Nicklas mormor Karin, samt hans moster Bodil. De hade med sig HUR mycket fikabröd som helst, jisses...! Karin hade bakat två lådor chokladbollar som lämnades kvar här, samt diverse annat bagerismarr. Elisabeth hade bakat en paj med aprikos och mandelmassa som verkade hur god som helst, blev inte mycket ätet på den, så den slängde jag i frysen till mer sugna dagar ;-) Det blev dock bara sallad och kaffe för mig, duktigt va? :-b Idag när vi kom hem från Lugnetbad vägde jag mig och hoppades på att vågen skulle stå på NÅTT under 73 vilket den gjorde; 72.6! Min normalvikt är ju 72, så det tar siiiiiiig! :) Men anyhow. De anlände på f.m igår och hängde i några timmar, bl a gick vi ut till skolgården. Mirabelle fick en outfit med linne och tights av Bodil, och Matilda en rosa kortärmad pyjamas, perfekt :)

Idag var vi på Lugnet med ligan. Matilda älskar att bada, så det är hur kul som helst. Mirabelle åkte gula rutchbanan själv, hon är härlig :) Våra grannar Madde, Anders och Moa kom och slog sig ner på en filt bredvid. Tror att en stor del kakor från gårdagen blev uppätna, phu! Inte av mig dock. Jag fick nöja mig med en banan. Inne vid receptionen kunde man va med i en Carl Larsson målning vilket M och M tyckte var hur tokigt som helst ;-)

Från toppen: Mirabelle, Linnea, Ellen.

No comments: