Friday, July 19, 2013

Ingen mbl

Tillbakaknappen på min mobil slutade fungera för x antal dagar sen, säkerligen mer än en vecka sen, var en kväll hos mamma då Mirabelle och jag drog å hälsade på med cykeln. Så jag hittade en reparation online som jag beställde en lagning av och postade iväg mobilen. Har inte satt i sim-kortet i nån gammal telefon, utan kör mobilfri! Det är jäkligt skönt faktiskt; inget hetsande med sms å Instagram å ord som behöver läggas till ögonen blöder innan man slocknar för natten, osv... Man är så van att hela tiden ha mobilen till hands och kunna skicka iväg ett snabbt sms, H E L A tiden kunna vara sammanvävd med resten av världen, med alla man känner.. Till mamma: "Nu har vi lämnat på dagis och kommer snart gående ner för backen.." Hela tiden; folk folk folk, connection, connection, connection. Ser på film med Nicklas i soffan, drar fram mobilen snabbt för att gå in på imdb-appen för att kolla hur mycket betyg filmen egentligen fått, och om det är några kändisar med och...
När jag avaktiverade Facebook kände jag en oerhörd relief efter ett tag (inte direkt! faktiskt..), och nu utan mobil så känns det ännu lite trevligare.
Dock är ju mobil ett nödvändigt ont - om man inte har hemtelefon - för man MÅSTE ju faktiskt ringa lite folk ibland, men hur länge kan man egentligen klara sig utan?? Spännande det här ;-) Det har blivit lite mer back to the ol' computer tror jag, rätt skönt att inte behöva anstränga ögonen på den där lilla mobilskärmen också, Tradera is a bitch via mobilen!

No comments: