Tuesday, April 2, 2013

Farmor, farfar och jeansutmaningen

Nu är Olga Rönnbergs Jeansutmaning 2013 igång 2 månader framåt fr o m idag. Nicklas har hjälpt mig ta kort nu ikväll, här är tävlingen med dess regler:

http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/2013/04/01/jeansutmaning-2013/

Spännande! Mina jeans är ett par svarta storlek 38 från ONLY som jag fick av Nicklas julen 2010. Nicklas och jag började ju dejta februari 2010, sen kom Mirabelle december 2010. På hösten 2011 var jag tillbaks i rätt god form och kunde få på mig jeansen, men de satt ju inte kanon direkt, sen blev jag med barn igen ;-) Nu får jag dem knappt upp runt halva rumpan. På sant. En utmaning helt enkelt! Har tryckt i mig lite jordnötssmör och choklad ikväll.

Idag var det Annandag Påsk vilket innebar att Nicklas var ledig, varvid Mirabelle och jag tog bussen till Borlänge och sen lokalbussen vidare mot Kvarnsveden för en påskfika hos farmor och farfar, det var såå mysigt. När jag träffar dem så glömmer jag precis allt runt omkring. Jag har oftast 100 järn i elden och lika många bollar i luften, och om de inte är pågående projekt så går jag runt med 1000 tankar, idéer och planer, t o m på spinningcykeln sitter man ju och tänker på kvällens middagsförberedelser eller dylikt. Men när jag kommer till farmor och farfar slutar allt oväsenligt att existera. det är härligt. Vi hade med oss termos med kaffe, mjuk pepparkaka från stan i Blge och några Eldoradokakor från vårt skafferi (jag drack dock bara kaffe, nu hur jag tordes det; hos farmor!), mjölk också ja till mig, och en ny kartong bitsocker ;-) Hade även köpt en blombukett som fick pryda matbordet. Jag mår lite bättre av deras situation nu efter att ha varit dit några gånger; personalen är trevlig och tillmötesgående, farmor har fått beviljat dagliga promenader med personal och de har besök varje vecka. Jag åker gärna dit och hälsar på varje vecka, känns bra att verkligen kunna göra något vettigt av sin föräldralediga tid, ibland kanske med Matilda och ibland med Mirabelle. Blir härligt sen när våren och sommaren kommer, då kanske man kan ta med farmor in till stan och fika på Selmas hembageri ;-)







 

No comments: